دریای مازندران دوشنبه تا چهارشنبه طوفانی می‌شود

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از فرداشب دوشنبه تا ظهر روز چهارشنبه هفته جاری ناامن اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از دوشنبه شب تا روز چهارشنبه با وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید مواج و برای فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش‌بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۷ متر بر ثانیه و از جهت غربی تا شمال غربی به سایر مناطق گسترش می یابد و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی تا ۱.۸ متر و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲.۵ متر خواهد رسید.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک ، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.
هواشناسی شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی را در طی امروز و فردا صاف تا قسمتی نیمه ابری همراه با افزایش دما بویژه در روز دوشنبه و از دوشنبه شب تا صبح سه‌شنبه را نیز ابری تا نیمه ابری همراه با رگبار باران، وزش باد نسبتاً شدید و وقوع رعد و برق پراکنده پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز سه‌‎شنبه صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش شدت گرما و از شب ابری با بارش پراکنده باران و وزش باد، روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

هواشناسی مازندران شرایط جوی این استان در روزهای پنج‏شنبه و جمعه را ابری و خنک، در ارتفاعات مه‌آلود، گاهی با بارندگی و وزش باد اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha