۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84761734
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح همیارمعلم راهی برای تحقق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

ملارد- ایرنا- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران،گفت: طرح همیار معلم، راهی برای تحقق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، به عنوان یکی از فصل های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، بهروز هاشمی در بازدید از جشنواره همیار معلم که در پژوهش‌سرای بوعلی سینای ملارد با حضور دانش آموزان منتخب ملارد، شهریار، قدس و رباط کریم برگزارشد،  گفت:یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت اجتماعی دانش‌آموزان و تعامل آنها با هم برای یادگیری بیشتر است.

وی اضافه کرد: برای تحقق این هدف، جشنواره‌های فرهنگی و علمی مختلف مثل همیار معلم برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه طراحی شده و به ساحت تربیت اجتماعی به صورت عملی پرداخته می‌شود.

هاشمی، عنوان کرد: وقتی یک دانش‌آموز همیار معلم می‌شود و به معلم در کلاس کمک می‌کند، علاوه بر یادگیری درس، مهارت معلمی را می آموزد و به دبیر خود و عمق یادگیری سایرین نیز کمک می‌کند.

وی افزود: در دوران کرونا اجرای این برنامه‌های مفید کمرنگ شده بود اما اکنون اتفاقات خوبی با بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان رقم خورد و اجتماعی‌شدن و کنار هم یادگرفتن از دستاوردهای مهم آموزش حضوری است.

این مسئول، حفظ رقابت سالم بین دانش‌آموزان شرکت‌کننده را از دستاوردهای این طرح دانست وگفت: شرکت در این جشنواره ‌ها به دانش آموزان علاقمند مهارت معلمی، نحوه رقابت سالم، شرایط تدریس، کنترل دانش‌آموزان و حفظ تمرکز را می‌آموزد.

به گزارش ایرنا ، در راستای موفقیت دانش آموزان  و ایجاد انگیزه در امر تحصیل ، طرح همیار معلم با هدف  بهره گیری ازتوانمندی تحصیلی دانش آموزان ممتاز به منظور رفع اشکالات درسی از سایر دانش آموزان،و نهادینه کردن فعالیتهای گروهی و ارتقا کیفی تعامل اجتماعی دانش آموزان در مدارس شهرستان های استان در حال اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha