۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۱۷
کد خبرنگار: 2182
کد خبر: 84759884
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار نفر در کرمانشاه مستمری‌بگیر صندوق بیمه روستایی و عشایر هستند

کرمانشاه- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه گفت: این صندوق بیمه‌گر در استان بیش از ۱۰۰ هزار خانوار بیمه شده و چهار هزار مستمری بگیر دارد که از این تعداد خانوار مستمری‌بگیر ۲ هزار و ۳۷ خانوار در حوزه شهرستان جوانرود هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «محسن رشیدی اقدام» روز پنجشنبه در آیین اعطای احکام به بازماندگان و مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر شهرستان جوانرود که در سرسرای فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: استان کرمانشاه رتبه سوم پوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایر کشور را دارد که نشان دهنده گسترش فرهنگ بیمه ای در این استان دارد.

وی به مزایای بیمه اجتماعی روستایی و عشایر در حوزه‌های بازنشستگی، پیری و از کارافتادگی اشاره کرد و اظهار داشت: نقل و انتقال بیمه، ۷۰ درصد پرداختی دولت و ۳۰ درصد بیمه شده از مهمترین مزایای بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر است.

رشیدی‌اقدام، یادآور شد: کارگران فصلی، معلمان قرآن، کوله بران و سایر اقشار می توانند با کمترین پرداختی از مزایای بیمه روستایی و عشایر بهره مند شوند.

فرماندار جوانرود نیز در ادامه این جلسه بر ضرورت جهاد تبیین در بسیاری از حوزه ها اشاره کرد و گفت: فرهنگ بیمه یکی از این حوزه ها است که با ورود دهیاران، شوراهای اسلامی و بخشداران با وجود ظرفیت هایی که در شهرستان وجود دارد برای فرهنگ سازی و توسعه بیمه اجتماعی روستایی و عشایر باید بیش از پیش تلاش کرد.

«رستگار یوسفی» نقش شوراهای اسلامی، دهیاران، بخشداران و شهرداران شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت را در راستای گسترش و پوشش بیمه اجتماعی جامعه هدف موثر خواند و از مسئولان مربوطه خواست تا در جلساتی که با شوراهای اسلامی و شهرداران برگزار می شود، مجموعه اعضای صندوق هم حضور داشته باشند تا زمینه‌های همکاری با این صندوق بیش از پیش فراهم شود.

یوسفی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۷ خانوار روستایی و عشایر شهرستان جوانرود تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایر هستند، خاطرنشان کرد: تلاش‌های خوبی در این شهرستان انجام شده و می‌توانیم توسعه بیشتری را با همت همه همکاران شاهد باشیم.

وی بر لزوم خدمات رسانی مطلوب در تمام حوزه ها به روستائیان تاکیدکرد و یادآور شد: ما وظیفه داریم روستاها را برخوردار و امکانات رفاهی آنان را بهتر کنیم، تا ماندگاری روستائیان در روستاها بیشتر شود.

در ادامه احکام ۳۷ خانوار مستمری بگیر و بازمانده بیمه اجتماعی روستایی و عشایر شهرستان جوانرود اعطا و از زحمات و تلاش های فرماندار جوانرود، بخشدار مرکزی و «احمد قبادی» کارگزار بیمه اجتماعی روستایی و عشایر بخش مرکزی این شهرستان تجلیل شد.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha