به گزارش خبرنگار ایرنا رحمدل بامری در نشست با نمایندگان دفاتر تسهیلگری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: امروز دفاتر تسهیلگری هم در جامعه و هم در بین دستگاه های اجرایی به جایگاه قابل اطمینان و قابل قبولی رسیده و علاوهبر پایگاه مردمی، محل رجوع همه مجموعه ها و نهادها برای دریافت اطلاعات تایید شده محلات نیز هستند.
وی نقش دفاتر تسهیلگری را در تبیین مسائل مهم کشور بسیار مهم خواند و افزود: برای امور مهمی از جمله؛ تحقق شعار سال، ساماندهی یارانه ها و گام بزرگ و مثبت اقتصادی دولت که به منظور تحکیم پایه های اقتصادی کشور برداشته می شود، نیازمند آگاهی بخشی و تبیین موضوع توسط نهادها و سازمانهای مردمی و دفاتر تسهیلگری هستیم که از بطن مردم برخاسته و مورد اعتماد آنان هستند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمات این دفاتر گفت: هر کس در سنگر خدمت رسانی به مردم از ظرفیتها و فرصتها استفاده میکند و با ارائه خدمت بیمنت به مردم فرمان رهبر معظم انقلاب را اطاعت می کند، جهادی و انقلابی است بنابراین فعالیت های دفاتر تسهیلگری نیز از نوع فعالیت جهادی محسوب میشود.
وی با بیان اینکه اگر بناست کاری انجام شود، تنها با روحیه جهادی و حضور در میدان انجام میشود، اظهارداشت: مسائل و مشکلات مردم با استفاده از پیشنهادات و نقطه نظرات و با واگذاری امور به خود مردم حل میشود.
بامری همچنین بر ارتباط مستمر دفاتر تسهیلگری با دستگاههای اجرایی تاکید کرد و افزود: لازم است مسائل مردم از طریق ارتباط مستمر با دستگاههای اجرایی مطالبه شود اما کسی نباید از روند مطالبهگری منحرف و موجب سلب اعتماد مردم شود.
وی تصریح کرد: البته آسیب های اجتماعی موجود در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان ها بسیار کمتر است اما با توجه به شرایط موجود استان و همسایگی با دو کشور افغانستان و پاکستان و بیکاری موجود، باید دغدغه آسیبهای اجتماعی را داشته باشیم و در این راستا از ظرفیت ملی و استانی و رویکرد نظام بویژه دولت مردمی استفاده کنیم و این ظرفیت ها را روز به روز افزایش دهیم تا به آنچه که مورد رضایت خداوند و مردم است، دست یابیم.
نظر شما