مصرف آب ۵۵درصد از مشترکان خانگی خراسان شمالی کمتر از الگو است

بجنورد- ایرنا-معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۵۵درصد از مشترکان خانگی استان کمتر از الگوی مصرف که ۵۰۰ لیتر در روز است آب مصرف می کنند.

محمدرضا شیردل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیات وزیران در تاریخ ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۰،  تعرفه آب  سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد و  و این تعرفه از امسال بر روی قبوض آب بهای مشترکان اعمال می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مشترکان آب دو الگو در محاسبه آب بها در نظر گرفته شده که یکی از آن ها برای مشترکانی است که در حد شاخص الگوی مصرف قرار دارند.

معاون خدمات مشترکان و درآمد آب و فاضلاب استان افزود: آب بهای مشترکان  خانگی استان که در شاخص الگوی مصرف قرار دارند  مانند قبل محاسبه می شود و بهای آب به شرط رعایت الگوی مصرف تغییر پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: آب بهای مشترکانی که بیش از الگو مصرف داشته باشند به نسبت مقدار افزایش مصرف آن ها از ۵۰۰ لیتر در روز، پلکانی محاسبه می شود.

وی افزود: حدود ۹۰ درصد از مشترکان آب و فاضلاب استان در بخش خانگی قرار دارند و مصرف ۵۵ درصد از  آنها زیر الگوی مصرف است یعنی مصرفی بین صفر تا ۱۵ مترمکعب در ماه و به عبارت دیگر ۵۰۰ لیتر در هر روز را دارند.

وی به مشترکان پر مصرف هشدار داد که اگر مصرف خود را مدیریت نکنند ممکن است  صورتحساب آنها  با مبالغ بسیار بالا محاسبه و صادر شود و افزود: هدف از افزایش تعرفه برای مشترکان پرمصرف جلوگیری از مصرف بی رویه و حفظ منابع آبی موجود است.

شیردل ظهار داشت: مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و بین صفر تا پنج مترمکعب در هر ماه مصرف آب دارند آب بهای آنان رایگان است و  و صورتحسابی برایشان صادر نمی‌شود. وی با اشاره به در پیش بودن روزهای گرم سال و کمبود منابع آبی،بر لزوم مدیریت مصرف آب تأکید کرد و از مشترکان استان خواست تا از آب شرب برای مصارف غیر شرب مانند آبیاری صیفی جات،  سبزیجات و شرب دام استفاده نکنند و در صورت مشاهده هرگونه هدر رفت و مصارف غیرمجاز،  آن را به شرکت آبفای استان با شماره ۱۲۲ مرکز ارتباطات مردمی گزارش دهند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.  

این استان شمالشرق ایران دارای ۸۶۳ هزار نفر  جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha