فرماندهان مرزبانی استان کرمانشاه و دیالی عراق با یکدیگر دیدار کردند

قصرشیرین - ایرنا - فرماندهان مرزبانی استان کرمانشاه و منطقه سوم دولت عراق در استان «دیالی» روز سه‌شنبه در پایانه بین‌المللی مرز رسمی خسروی، برای افزایش همکاری‌ها با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نهمین نشست بین سردار «کیاست سپهری» فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه و سرلشکر «حسین عبدالهادی محمد محبوبه» فرمانده مرزبانی منطقه سوم دولت جمهوری عراق در استان دیالی در پایانه مرزی خسروی در راستای ارتقای سطح تعاملات در مرزهای مشترک کشور و بررسی زیرساخت های موجود در پایانه های مرزی ۲کشور در جهت تسهیل تردد زائران اباعبدالحسین(ع) برگزار شد.

از دیگر موضوعات این نشست برقراری نظم و امنیت زائران در ۲سوی مرز، جلوگیری از هرگونه تعرض به مرزهای مشترک و قاچاق سلاح و مهمات، رصد و کنترل مرزهای ۲ طرف بود.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در حاشیه برگزاری این نشست گفت: در اجلاسیه نهم مرزبانی استان کرمانشاه و مرزبانی استان دیالی جمهوری عراق موضوعات مختلفی مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گرفت.

سرتیپ دوم دکتر «کیاست سپهری» افزود: ارتقای امنیت در مرزهای مشترک ۲ کشور، تسریع و تسهیل در داد و ستد مرزی در پایانه های مرزی بین ۲ کشور از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

وی اظهار داشت: در خصوص زائران اباعبدالله الحسین(ع) برای عبور از مرز جمهوری اسلامی ایران و ورود به خاک جمهوری عراق  مقرر شد اگر مسوولان سیاسی ۲ کشور اراده به تبادل زائران بین ۲ کشور باشد دوستان مرزبانی عراق کمک کنند که این امر محقق شود.

فرمانده مرزبانی منطقه سوم دولت جمهوری عراق نیز در حاشیه این نشست گفت: امروز شاهد برگزاری نشست فرماندهان مرزبانی ۲ کشور در منطقه کرمانشاه و دیالی عراق در مرز بین المللی خسروی بودیم و در خصوص همکاری در مرزهای مشترک تبادل نظر صورت گرفت و تا شاهد افزایش همکاری ها و ارتقای تبادلات باشیم.

سرلشکر «حسین عبدالهادی محمد محبوبه» افزود: هم اکنون با همکاری و تلاش مرزبانان ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق وضعیت مطلوبی در مرزهای مشترک داریم.

 وی اظهار داشت: در خصوص تسهیل در تبادل تجاری در پایانه‌های۲ کشور پیگیری لازم انجام خواهد شد و در رابطه با زیارت اربعین نیز گفتگوهایی انجام شده از طریق سلسله مراتب تصمیماتی اتخاذ خواهد شد و امید است ورود به کشور عراق برای زائران راضی کننده باشد.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که  این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی  - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاه با شهرهای مذهبی و زیارتی عراق همواره اهمیت به خصوصی برای ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha