از تعطیلی ادارات و مدارس بر اثر گرد و غبار تا آزاد سازی ۴۲۴ کیلومتر از سواحل مازندران

استانها-ایرنا-خبرنگاران ایرنا امروز ۲۷ اردیبهشت ماه سوژه های مختلفی را در استانها پیگیری و اقدام به تولید محتوا کردند که از مهمترین آنها می‌توان به تعطیلی ادارات ، مدارس و دانشگاه های برخی شهرها بر اثر وقوع گرد و غبار و آلودگی هوا و بازدید هیات راه‌آهن قزاقستان از بندر شهید رجایی اشاره کرد.

به گزارش گروه استان‌ها،  رویدادهای مهم ملی و کشوری در حوزه های مختلف امروز دستمایه اخبار و گزارش های خبری و تحلیلی در مراکز و دفاتر استانی بود که با نگاه به آنها می توان از رخدادهای مهم روز کشور آگاه شد.

خروجی استانی ایرنا امروز شاهد انتشار گزارش های با عناوین زیرساخت های شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در مسیر توسعه،گره‌کور مشکلات مرز سیرانبند بانه،خشکسالی، کهنه‌زخمی بر پیکر خطه کویری خراسان رضوی،" باز و بسته شدن مکرر زاینده‌رود" ، شلاق بر پیکر نحیف طبیعت،واکاوی پیامدهای نامطلوب مهاجرپذیری بر حوزه تعلیم و تربیت اردکان ،آوای دریا، در جادویی موسیقی قشم،بحران فرزندآوری مهم‌ترین چالش اجتماعی پیش‌روی مازندران بود.

در ادامه انتشار گزارش های استانی در خصوص تکمیل طرح های نیمه تمام، مرکز سیستان و بلوچستان اقدام به انتشار مطلبی با عنوان یک گام برای تکمیل طرح های نیمه‌تمام‌ها در سیستان و بلوچستان کرد.این گزارش به صورت موردی به پنج طرح زیربنایی در سیستان و بلوچستان اشاره دارد که به گفته مسوولان متولی‌ امسال در صورت وجود شرایط لازم و کافی بهره‌برداری خواهند شد.

در بخشی از این گزارش می خوانیم :امسال قرار است طرح‌های نیمه تمامی در سیستان و بلوچستان افتتاح و بهره‌برداری شود که به نوعی بر زندگی همه ما در این استان اثر می‌گذارد طرح‌هایی از جنس مسکن، راه، آب و فاضلاب، گاز و راه آهن که شاید استان را به توسعه همه‌جانبه نرساند اما از محرومیت قطعی دورش خواهد کرد.

از تعطیلی ادارات و مدارس بر اثر گرد و غبار تا آزاد سازی ۴۲۴ کیلومتر از سواحل مازندران

حوزه ورزش نیز در گزارش های استانی مورد توجه قرار گرفت و مرکز مازندران امروز در مطلبی با عنوان ورزشگاه شهید وطنی در آستانه مرحله کاشت بذر چمن  پیگیر مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه ورزش شد.

عملیات بهسازی و تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در فاصله حدود دو ماه مانده به پایان مهلت تعیین شده توسط رئیس‌جمهور به مرحله مهمی رسیده؛ لوله‌گذاری زمین چمن برای اجرای شبکه گرمایش از کف آخرین مراحل را طی می‌کند و مقدمات ایجاد بستر مناسب کاشت چمن در حال انجام است.

در سفر هیات دولت به مازندران که ۲۰ اسفند انجام شد به مسئولان حدود دو ماه فرصت داده شد تا ورزشگاه را به طور کامل آماده کنند و مسئولان استان معتقدند که پیشرفت پروژه به شکلی است که نساجی می‌تواند فصل بعدی لیگ برتر را در قائمشهر آغاز کند.

آلودگی هوا و بروز پدیده گردو غبار و تعطیلی ادارات ، دانشگاه و مدارس موضوع دیگری بود که در تولیدات ایرنا پیگیری شد .

در خبرها می خوانیم : با تشدید پدیده گرد و غبار در استانها، نشست کمیته اضطرار آلودگی هوا در نقاط مختلف کشور تشکیل و در راستی حفظ سلامت مردم، ادارات ، مدارس و دانشگاه های برخی استان ها تعطیل اعلام شد .در برخی استانها نظیر مرکزی  هم فعالیت ادارات با تاخیر آغاز شد و ساعت کار در ایلام هم با ۲ ساعت تعجیل به پایان رسید.

میز استان های ایرنا هم در گزارشی با عنوان گرد و غبار مدارس و ادارات ۸ استان کشور را تعطیل کرد به بروز این پدیده در استانها و تصمیمات اتخاذ شده در این خصوص از سوی کمیته اضطرار آلودگی هوا پرداخت.

حجم متراکمی از ریزگردها که از یکشنبه گذشته آسمان بغداد پایتخت عراق را پوشانده است از روز گذشته وارد کشور شده و مدارس ،دانشگاه ها و ادارات پایتخت و چندین استان را تعطیل کرده است.

همچنین به دلیل آلودگی هوا پروازهای فرودگاه های برخی شهرها از جمله آبادان ، ایلام ، دزفول و خرم آباد لغو شد.

خوزستان ، کردستان ، البرز ، تهران ،کرمانشاه ، ایلام ،لرستان ، همدان و بوشهر از جمله استانهای درگیر با آلودگی هوا و پدیده ریزگردها هستند.

۲۷ اردیبهشت ماه و آخرین اخبار کرونایی استان ها نیز جمع بندی دیگری از اخبار استان هاست که به بررسی آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا ، بستری شدگان و شمار فوتی ها و رنگ بندی کرونایی پرداخته است.

از تعطیلی ادارات و مدارس بر اثر گرد و غبار تا آزاد سازی ۴۲۴ کیلومتر از سواحل مازندران

 گزیده اخبار استان ها

کاهش ۲۲ تا ۳۵ درصدی ذخایر آب سدهای البرز نسبت به مدت مشابه سال قبل خبری از مرکز البرز است که به نقل از مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان منتشر شده است.

سعید نقدی درگفت وگو با  ایرنا اعلام کرد که اکنون ۶۵ درصد ظرفیت سد کرج از آب پر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد پائین تر است.سال گذشته در همین مدت ۹۸ درصد ظرفیت سد کرج پر از آب بود.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور هم سفری به سیستان و بلوچستان داشت و در نشست هم اندیشی سران طوایف و معتمدین دلگان شرکت کرد.

سردار محمد کرمی در سخنانی با این عنوان که امنیت پایدار بدون توسعه اقتصادی، علمی و فرهنگی امکان‌پذیر نیست گفت :سران طوایف باید نسبت به امنیت، اقتصاد و اشتغال، فرهنگ، علم و دانش طایفه خود احساس وظیفه کنند ،درگیری های طایفه‌ای پذیرفتنی نیست و همه علما، روحانیون، معتمدین و سران طوایف باید در میدان باشند و با ایجاد آگاهی ریشه درگیری‌های طایفه‌ای را بخشکانند.

پیکر استاد فاطمی‌نیا در حرم حضرت معصومه(س) تدفین می‌شود مطلبی از مرکز قم بود که حجت‌الاسلام علی قاسمی مدیر مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) آن را در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد.

این خطیب برجسته، بامداد روز دوشنبه این هفته دار فانی را وداع گفت.

علاوه بر انتشار خبر تدفین استاد فاطمی نیا برخی مراجع ، مسئولان و سازمانها نیز در پیام هایی جداگانه درگذشت این عالم فقید را تسلیت گفتند که درپیوند زیر به آنها اشاره شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمی نیا سعی وافر در جذب جوانان به اسلام داشت،حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا از جامعیت کم‌نظیری برخوردار بود،پیام تسلیت امام جمعه اردبیل بمناسبت درگذشت آیت‌الله فاطمی‌نیا.

همکاری تبریز و آنکارا در زمینه تبادل گردشگر عنوان خبری از ایرنا تبریز است که در گفت و گو با مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی عنوان شد.

احمد حمزه زاده با اشاره به دیدار اخیر مدیر یکی از شرکت های گردشگری بخش خصوصی ترکیه از ظرفیت های گردشگری آذربایجان شرقی، افزود: در این دیدار ضمن تبیین برنامه‌های مشترک گردشگری مابین دو کشور، بر تبادل هیات ها و کاروان های گردشگر بین شهرهای تبریز و آنکارا تاکید شد.

مدیر انجمن سینمای جوانان ایران نیز در در دیدار با رییس و کارکنان حوزه هنری کردستان اعلام کرد که تولید آثار سینمایی در کشور احیا می‌شود.

 مهدی آذرپنداربا اشاره به زیان‌های فراوان کرونا به بخش فرهنگ وهنر گفت: تلاش می‌شود با فروکش کردن این اپیدمی جهانی، در زمینه احیای تولید آثار سینمایی گام‌های بلندی برداشته شود که ایجاد پاتوق‌های هنری فیلمسازان و اکران آثار برتر سینمای فیلم کوتاه نخستین گام در این راستا است.

از تعطیلی ادارات و مدارس بر اثر گرد و غبار تا آزاد سازی ۴۲۴ کیلومتر از سواحل مازندران

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی نیز در آیین اکران آثار مستندسازان اردبیل در تبریز گفت:‌ طرح‌های تولید مستند در استان‌ها حمایت می‌شود.

 محمد حمیدی مقدم افزود: مستندسازان توانمندی با استعدادهای بالقوه‌ در استان‌ها و شهرستان ها وجود دارند که این مرکز با رویکرد عدالت محوری در حوزه فرهنگ و هنر، سعی در شناخت و بالفعل کردن این استعدادها دارد.

در سایت استانی ایرنا خبری هم از جزیره کیش به این این عنوان به چشم می خورد ۲ سامانه آنلاین کارگری در جزیره کیش طراحی شد.

مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش گفت:این سامانه ها به منظور سهولت فرایند نظارت و دفاع از حقوق کارگران برای اولین بار در کشور در این جزیره طراحی شده است.

محمدعلی جلایر با بیان به منظور سهولت کارجویان آدرس الکترونیکی کاریابی آنلاین در زیر مجموعه سامانه خدمات اشتغال به آدرس job.kish.ir قرار داده شده است، افزود: متقاضیان اشتغال در کیش می توانند به صورت آنلاین با مراجعه به قسمت کاریابی سامانه خدمات اشتغال جهت بکارگمارده شدن ثبت نام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران هم در بیست و هفتمین جلسه ستاد اجرایی آزاد سازی سواحل و نوزدهمین جلسه کمیته عمران و ساماندهی سواحل مطرح کرد که بیش از ۴۲۴ کیلومتر از حریم سواحل دریای مازندران آزاد شد.

رضا علیخانی بر ضرورت مدیریت هماهنگ و مبتنی بر دانش سواحل استان تاکید کرد و گفت : تا امروز در مجموع حدود ۹۰ درصد از حریم ۶۰ متری ساحلی استان آزادسازی شده است.

از تعطیلی ادارات و مدارس بر اثر گرد و غبار تا آزاد سازی ۴۲۴ کیلومتر از سواحل مازندران

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس هم در خبری اعلام کرد که صنایع بزرگ فارس از آب انتقالی خلیج‌فارس بهره‌مند خواهند شد.

محمود رضایی کوچی در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد پروژه انتقال آب دریا به این استان در حال پیشرفت است و بیشتر حجم آبی که از این طریق به استان منتقل می‌شود برای مصرف صنعت است و صنایع بزرگ فارس از این آب استفاده خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش هم سفری به اصفهان داشت و در آیین افتتاح نخستین طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان گفت: تقویت مهارت ها، دانش آموزان را از آسیب های اجتماعی دور می کند.

 یوسف نوری افزود: یکی از ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین بحث تربیت بدنی دانش آموزان است که با اجرای طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی و تقویت بعد جسمانی آنها علاوه بر افتخار آفرینی در مسابقات ورزشی می تواند برای جامعه هم نافع باشند.

۴۵۰۰ قطعه مورد نیاز صنعت مس در داخل کشور تولید می‌شود،فرماندهان مرزبانی استان کرمانشاه و دیالی عراق با یکدیگر دیدار کردند،هیات راه‌آهن قزاقستان از بندر شهید رجایی بازدید کرد،زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران در آبدانان واگذار می شود ،جمعیت هلال احمر ایران جزء پنج جمعیت برتر دنیاست از دیگر عنوان های اخبار امروز مراکز و دفاتر ایرنا است.

از دیگر عناوین خبرهای منتشره می توان به کریدور چابهار - سرخس نقش مهمی در حمل کالا به آسیای میانه دارد،محرومیت زدایی درتمامی مناطق محروم تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دارد ،حریم تپه باستانی کُنارصندل در جیرفت مشخص شد،۱۳ نفر از سرنشینان ۲ شناور حادثه دیده در خلیج فارس نجات یافتند نیز اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha