۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۲۵
کد خبرنگار: 1363
کد خبر: 84755519
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روستای اردیب خور و بیابانک میزبان ۲ شهید گمنام

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۲۵
کد خبر: 84755519
روستای اردیب خور و بیابانک میزبان ۲ شهید گمنام

اصفهان - ایرنا - سرپرست فرمانداری خور و بیابانک گفت: روستای اردیب این شهرستان پنجم و ششم خرداد ماه میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود.

به گزارش ایرنا، احمد رضا طحانی روز دوشنبه در جلسه برنامه ریزی هر چه بهتر برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام روستای اردیب که در محل دهیاری برگزار شد، افزود: امیدواریم نتیجه و بازخورد ساخت یک یادمان و المان بسیار زیبا و فاخر و همچنین مراسم تشییع باشکوهی در خور شأن شهدا باشد.

وی افزود: مردم شهرستان همیشه در مراسم های ملی و مذهبی بطور چشمگیر و قابل توجهی حضور دارند، باید بگونه ای برنامه ریزی کنیم که این مراسم در شان  مقام والای شهدا باشد.

طحانی با دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در این مراسم خاطر نشان کرد: حضور مردم در مراسم شهدا، تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدا است.

سرپرست فرمانداری خور و بیابانک افزود: همه باید همیشه یاد و خاطره شهدای عزیز ایران اسلامی را زنده نگه داریم و فراموش نکنیم، ایثارگری شهیدان و خانواده‌های آنها بوده که در امنیت و آسایش زندگی می‌کنیم.

طحانی ادامه داد: فرهنگ ایثار، شهادت، مجاهدت و حماسه در ایران اسلامی باید همیشه زنده بماند، زیرا عزت و اقتدار کشور به خاطر ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش و اقتدار نظام را مدیون رشادت و جانفشانی شهدا هستیم، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز با خون شهدا تداوم‌ یافته و پله های ترقی را طی کرده است.

به گزارش ایرنا، قرار است ششم خرداد همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) ۲ شهید گمنام در این شهرستان تشییع و در خاک روستای اردیب آرام گیرند.

روستای اردیب با ۲۳۸ نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب مرکز شهرستان خور و بیابانک قرار دارد.

اکنون ۶ شهید گمنام در سه شهر خور، جندق و فرخی به خاک سپرده شده اند.

شهرستان خور و بیابانک ۱۱۹ شهید، ۱۸۱ جانباز و ۹ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این شهرستان با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت و ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha