استاندار گلستان: مشکلی در تامین کالای اساسی برای شهروندان نداریم

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: به هیچ عنوان در تامین مرغ، تخم مرغ و روغن مورد نیاز کمبودی نداریم و حتی این استان معین برخی از استان‌ها در تامین اقلام خوراکی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز شنبه در بازدید از یک کارخانه تولید روغن در این استان در کردکوی اظهارداشت: برغم نیاز سه هزار و ۵۰۰ تُنی روغن خوراکی و صنعتی در این استان، ماهانه بیش از ۱۶ هزار تُن روغن خوراکی و صنعتی در گلستان تولید می‌شود.

وی بیان کرد: مازاد تولید روغن استان به چهار استان تهران، البرز، خراسان رضوی و خراسان شمالی ارسال می‌شود و هیچ گونه نگرانی برای کمبود کالا در استان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مواد اولیه کارخانه‌های تولیدی استان از طریق گمرک ترخیص شده و کارخانه‌ها سهمیه خود را بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته دریافت خواهند کرد.

استاندار گلستان یادآور شد: جاماندگان به وجوه یارانه‌های واریزی می‌توانند از طریق سامانه رفاهی اعتراض خود را اظهار کنند و همچنین از طریق شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تعیین دهک خود را دریافت نمایند.

زنگانه افزود: تولیدکنندگان دام و طیور و کارخانه های مواد غذایی می‌توانند نسبت به دریافت سرمایه در گردش اقدام کنند و با آنها همکاری لازم صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بازرسین در بازار گشت‌هایی را خواهند داشت و مردم می‌توانند هرگونه تخلفی را با شماره تماس ۱۲۴ اداره کل صنعت - معدن و  تجارت در میان بگذارند.

وی تصریح کرد: مزیت‌های این طرح برای دهک‌های کمتر برخوردار است و زمینه رانت و فساد را کاهش می‌دهد زیرا در شکل قبلی نظارت‌ها آنچنان که باید و شاید صورت نمی‌گرفت و البته به دلیل ارزانی ارزاق در جمهوری اسلامی بخش قابل توجهی از طریق مرز ها خارج می‌شد که امیدواریم در فرآیند ارائه یارانه مستقیم به گروه‌های هدف مشکلات پیشین را شاهد نباشیم و البته انگیزه تولیدکنندگان افزایش یابد.

استاندار گلستان گفت: در اجرای طرح فعلی بیش از ۷۷ هزار میلیارد ریال منابع به صورت پلکانی در اختیار دهک‌های کمتر برخوردار قرار می‌گیرد.

استاندار گلستان همچنین در ادامه این بازدید از نحوه توزیع اقلام خوراکی در سطح فروشگاه‌ها بازدید کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha