نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار: حذف یارانه پنهان فقر مطلق را ریشه‌کن می‌کند

همدان-ایرنا- نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حذف یارانه پنهان و شفاف شدن آن به نفع اقشار ضعیف جامعه است، گفت: این موضوع منجر به افزایش اعتماد مردم ، سرمایه اجتماعی و ریشه کنی فقر مطلق شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فتح الله توسلی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت سیزدهم مبارزه با فساد در همه بخش ها را در دستور کار قرار داده است، افزود: اصلاح یارانه پنهان و چگونگی نحوه اجرای آن به دقت نظر و حساسیت خاصی نیاز دارد.

به گفته وی، اگر شفاف شدن یارانه‌ها و حذف یارانه‌های پنهان به‌درستی اجرا نشود نه تنها کمکی به اقشار ضعیف جامعه نمی‌کند بلکه موجب وارد آمدن فشار بیشتر به این قشر می‌شود.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدالت یارانه‌ای دولت با اصلاح ارز ترجیحی به ریشه کنی فقر مطلق منجر می شود، تصریح کرد: اصل موضوع اصلاح ارز ترجیحی رساندن این یارانه به نیازمندان واقعی است و مجلس و دولت در این موضوع هم نظر هستند. 

توسلی اظهار داشت: توزیع عادلانه امکانات شهری نیز باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد و تمامی ظرفیت‌ها برای توزیع عادلانه خدمات به کار گرفته شود.

وی توزیع عادلانه امکانات بخش بهداشت و درمان را حق مردم دانست و افزود: با پیگیری مستمر، دستور تامین دستگاه سی تی اسکن برای شهرستان بهار اخذ شده و تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی دیگر و تامین تجهیزات درمانگاه های این شهرستان هم انجام می شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احداث ایستگاه راه آهن شیرین سو و گل تپه در شهرستان کبودرآهنگ و اتصال این شهرها به شبکه ریلی پیگیری می شود  گفت: مطالبه جدی ما این است که در مطالعات راه آهن زنجان به همدان و همچنین بیجار به همدان، شهرهای شیرین سو و گل شهر دیده شوند و این موضوع را هم باید شرکت زیرساخت انجام دهد.

توسلی خاطرنشان کرد: مبلغ سه میلیارد تومان برای نوسازی، تامین و تجهیزات مدارس حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ جذب شد که در حال خرید و تحویل آنها هستیم. 

وی اظهار داشت: بودجه براساس جمعیت و نرخ بیکاری تقسیم می‌شود و ارایه برخی آمارهای غلط از سوی مدیران موجب شده که بودجه کمتری از استان‌های مجاور به همدان اختصاص یابد. 

نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در مجلس با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب مصرف شده در نیروگاه شهید مفتح منجر به ایجاد فروچاله و نابودی زمین‌های کشاورزی منطقه شده است، گفت: آسیب های ایجاد شده مانع از سرمایه گذاری در حوزه گلخانه ای شده است.

نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از سوخت مازوت توسط نیروگاه مفتح از دیگر مشکلاتی است که با وجود ارسال پساب باز هم ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده مبلغ هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار برای احداث اورژانس بیمارستان کبودراهنگ جذب شده است، گفت: مبلغ ۲ میلیارد نیز برای تشکیل انبار دارویی این بیمارستان اختصاص یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha