۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۳۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84750872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا و کره جنوبی آزمایش جدید موشکی کره شمالی را محکوم کردند

نیویورک – ایرنا- کاخ سفید اعلام کرد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و همتای کره‌جنوبی او روز پنجشنبه به وقت محلی در یک تماس تلفنی پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی را محکوم کردند.

سالیوان و همتای کره جنوبی او، آزمایش های موشکی کره شمالی را نقض قطعنامه های شورای امنیت دانستند.

به گفته کاخ سفید، سالیوان و کیم سونگ هان، مشاور امنیت ملی کره جنوبی همچنین در مورد سفر آتی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به کره جنوبی گفتگو کردند.

انتظار می رود بایدن در اواخر ماه جاری میلادی (مه) به کره جنوبی سفر کند.

منابع خبری اعلام کردند کره شمالی در اقدامی جدید سه موشک بالستیک را در سواحل شرقی خود آزمایش کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ژاپن تایمز از ابتدای سال میلادی تاکنون کره شمالی دست کم ۱۶ موشک آزمایش کرده است.

بر اساس این گزارش، کره شمالی سه موشک بالستیک کوتاه برد از منطقه سونان در شمال پیونگ یانگ پایتخت خود شلیک کرده است.

کره شمالی ۱۸ اردیبهشت نیز یک موشک بالستیک به احتمال زیاد از یک زیردریایی در نزدیکی شهر بندری سینپو در امتداد سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

مقامات کره جنوبی خبر دادند، این موشک تقریباً ۳۷۰ مایل (بیش از ۵۹۵ کیلومتر) پرواز کرد و به ارتفاع ۳۷ مایلی (بیش از ۵۹ کیلومتر) رسید.

برنامه موشکی کره شمالی در پی آزمایش های این کشور  عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت به ریاست آمریکا بررسی شد و واشنگتن و حامیانش برغم مخالفت چین و روسیه بر تحریم هرچه بیشتر کره شمالی تاکید کردند.

محمد خالد الخیاری دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی اعلام کرد: نشانه هایی از آغاز دوباره  فعالیت های ساخت و ساز در مرکز آزمایش هسته ای پونگی ری در کره شمالی وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha