جهاد اسلامی فلسطین: موضع پارلمان عراق تاکید بر حمایت از مقاومت است

تهران - ایرنا- جنبش جهاد اسلامی فلسطین با ارج نهادن به اقدام پارلمان عراق برای جرم انگاری هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این موضع اثبات حمایت آزادگان امت اسلامی از مقاومت و مخالفت با عادی سازی روابط با این رژیم است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المنار، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که اقدام پارلمان عراق در قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گامی مهم برای مقابله با این روند و تلاش های دشمن صهیونیست برای نفوذ به کشورهای عربی است و جنبش جهاد اسلامی این اقدام پارلمان عراق را ستایش می کند.

این بیانیه افزود: ما به پارلمان عراق برای این موضعگیری درود می فرستیم. این موضعگیری در برهه ای مهم گرفته شد تا ثابت کند که آزادگان امت ما حامی فلسطین و در کنار مقاومت و مخالف با عادی سازی با دشمن مرکزی همه ملت های اسلامی هستند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: این قانون بیان اصیل موضع مردمی عراق و مواضع ثابت این کشور در حمایت از مسئله فلسطین و پشتیبانی از حق کامل ملت فلسطین درخصوص سرزمین و مقدساتش است.

پارلمان عراق دیروز (چهارشنبه) اولین بررسی قانون پیشنهادی ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به پایان رساند که هدف آن جلوگیری از برقراری هر نوع رابطه با رژیم اشغالگر قدس است.

یکی از دست اندرکاران واحد حقوقی پارلمان عراق دیروز چهارشنبه به پایگاه خبری العربی الجدید گفت: این پیش نویس قانون که توسط هیات حقوقی گروه وابسته به جریان صدر تدوین شده مشتمل بر ۱۰ ماده اصلی است و جسن العذاری رییس این گروه آن را تحویل ریاست پارلمان می دهد تا پس از دوبار بررسی طی یک ماه آینده  جهت تصویب به رای گذاشته شود.

وی افزود: مهمترین مفاد این پیش نویس منع قانونی و اعلام هرگونه همکاری یا مراوده سیاسی ، امنیتی، اقتصادی، تکنولوژیکی ، فرهنگی ، ورزشی و علمی تحت هر عنوان و به هر شکل با رژیم صهیونیستی به عنوان جرم است.

این کارشناس حقوقی پارلمان عراق گفت که براساس این قانون، عراق با رژیم صهیونیستی در وضعیت جنگ و تخاصم اعلام می شود و هراقدام افراد، موسسات، سازمانها ، جریانها، احزاب که مغایر این وضعیت بوده و به سود مادی یا معنوی رژیم صهیونیستی صورت گیرد ، بعنوان جرم خیانت به کشور تلقی می شود و برابرماده ۱۱۱ قانون مجازات مصوب ۱۹۶۹،  مجازات اعدام یا زندان ابد را برای مرتکبین درپی خواهد داشت. همچنین هرگونه معامله با شرکتها یا موسسات طرف قرارداد با این رژیم یا هوادار یا مرتبط با آن نیز ممنوع بوده و مستوجب مجازات خواهد بود.

وی همچنین از اجماع همه گروههای سیاسی برای تصویب این قانون در پارلمان عراق خبر داد.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha