معاون استاندار گلستان: نان سنتی به هیچ وجه گران نمی‌شود

گرگان - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با تاکید بر تداوم ممنوعیت خروج گندم از این استان گفت: براساس دستور رییس جمهور قیمت نان سنتی به هیچ وجه گران نمی‌شود و این دستور در گلستان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد دهنوی شامگاه روز پنجشنبه در جلسه ستاد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهارداشت: برای یک میلیون و ۹۲۲ هزار نفر در استان در دهک‌های مختلف یارانه واریز شده است.

وی بیان‌کرد: در این مدت ۷۲ میلیون تراکنش بانکی برای یارانه‌ها در استان انجام شده که ممکن است به دلایل مختلف برای برخی یارانه واریز نشده باشد.

وی یادآور شد: راه‌های پیگیری یارانه کسانی که واریز نشده، از طریق رسانه ملی بارها اعلام شده و از طریق روابط عمومی استانداری باز هم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: آنچه ما مکلف هستیم این است که بازار را بر اساس همان قیمت‌های رسمی که دولت اعلام کرده مدیریت کنیم.

دهنوی خاطرنشان کرد: دولت به استانداران تفویض کرده که مجاز هستند، بین ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت مصوب کشوری نسبت به تعیین قیمت‌ها اقدام کنند.

وی یادآور شد: برهمین اساس ظهر امروز از سوی سازمان جهاد کشاورزی، نرخ مصوب مرغ در استان از قرار هر کیلوگرم ۴۵۰ هزار ریال اعلام شد.

وی ادامه داد: همچنین نرخ مصوب برای هر کیلوگرم تخم مرغ در استان، ۳۱۰ هزار ریال تعیین شده است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با بیان این که با تمهیدات و تدابیر صورت گرفته در تامین مرغ و تخم مرغ استان، مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: به شدت نظارت‌ها بر بازار افزایش پیدا کرده و تیم‌های برخوردی با تخلفات احتمالی بیشتر شده است.

وی افزود: در زمان حاضر ذخیره مناسب برای نهاده‌ها وجود دارد و مجوز واردات نیز اخذ شده و از این نظر نیز مشکلی نداریم.

وی بیان کرد: مسوولیت اصلی تنظیم بازار با سازمان جهاد کشاورزی است و دستگاه‌های دیگر اقدامات تکمیلی را در دستور کار دارند.

دهنوی یادآور شد: همچنان بر ممنوعیت خروج گندم از استان اصرار داریم و آن اجرایی می‌کنیم.

قیمت نان نوع اول (دولتی) و نوع دوم (آزاد) در گلستان به ترتیب ۱۰ هزار و ۲۰ هزار ریال است.

رییس اتحادیه خبازان استان چند روز قبل اعلام کرده بود که نرخ جدید انواع نان فانتزی اول خرداد در گلستان اعلام می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha