معاون استاندار یزد: اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند

یزد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها یکی از ضرورت‌های کشور است که انجام آن از سوی مسئولان مختلف یک الزام عقلی است و از قاچاق برخی کالاهای اساسی به سایر کشورها جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مسعود عظیمی روز پنجشنبه در شورای اداری مهریز افزود: در توزیع یارانه‌ها انحراف وجود داشت و به دست مردم نیازمند واقعی و ضعیف نمی‌رسید که دولت به نتیجه رسید این وضعیت را تغییر دهد و همه مدیران، فرمانداران، افراد تاثیرگذار و مردم و جوانان برای اجرا و تبیین این طرح پای کار باشند.

وی با اشاره به اینکه در طرح هوشمندسازی یارانه نان سنتی، افزایشی در نرخ نان نخواهیم داشت ادامه داد: در گذشته، آرد رایانه‌ای به نانوا داده می‌شد که بخشی از آن تبدیل به نان می‌شد و ممکن بود بخش قابل توجهی از آن به دلیل انگیزه فراوان ناشی از اختلاف سرسام آور قیمت بازار آزاد تبدیل به آرد قاچاق شده و یا از شبکه خارج و به مصرف تولید بیسکوییت و شیرینی برسد.

این مسئول با تاکید بر اینکه هدف اصلی این طرح تحول اصلاحی استفاده همزمان از منافع اصلاح قیمت و حفظ قدرت خرید مردم است تصریح کرد: سایر اقلام مشمول ارز ترجیحی به تدریج طی روزها و ماه‌های آینده از دامنه شمول این نوع ارز خارج خواهند شد. 

عظیمی تصریح کرد : برای کسب اطلاعات بیشتر یا هرگونه پرسش به سامانه رسیدگی به درخواست یارانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  به آدرسhemayat.mcls.gov.ir مراجعه و یا با مرکز پاسخگویی تلفنی آن وزارتخانه به شماره ارتباطی ۶۳۶۹-۰۲۱ تماس حاصل کند.

به گفته وی، ثبت‌نام از متقاضیان جدید یارانه، از قلم افتادگان، جاماندگان و منصرفین دوره قبل به زودی از طریق وب‌گاه سازمان هدفمندسازی یارانه ها و رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی خواهد شد و همراهی مردم و مسئولان برای اجرای درست آن نیاز مبرم است.

همچنین فرماندار مهریز در این جلسه گفت: رئیس جمهوری و دولت سیزدهم تمام آبروی خود را برای نجات وضعیت اقتصادی کشور گذاشت تا این طرح اجرا شود و همه ما باید در این زمینه همکاری و کمک کنیم و اطلاع رسانی برای انجام آن ضروری است.

محمد دهقان بنادکی با بیان اینکه همه رسانه‌ها برای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به دولت کمک کنند افزود : همه برای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها پای کار آمده و ما نیز برای اجرای این طرح بزرگ اقتصادی مسئولیت داریم.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌ها و اتاق اصناف به جدیت اصناف و بازار را مدیریت کنند و همانند دوران شیوع کرونا در این عرصه مهم نیز پای کار بیایند گفت: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران این شهرستان، نحوه عملکرد آنها در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌هاست و باید در انجام این ماموریت مهم اراده کنیم تا با سربلندی و موفقیت اجرا شود.

فرماندار  مهریز همچنین اقناع‌گری را بزرگترین و مهمترین الزامات موفقیت در این طرح ذکر و بیان کرد: همه ما در تبیین این طرح بزرگ و محوری رسالت خطیر و مسئولیت داریم و باید از فواید و اثرات مثبت این طرح با مردم صحبت کنیم.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha