۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲:۱۹
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84749882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به مصر / سالیوان با السیسی درباره جنگ اوکراین گفت وگو کرد

تهران- ایرنا- جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار و درباره پیامدهای جهانی درگیری اوکراین گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا از وب سایت کاخ سفید، آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا چهارشنبه شب گفت: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و "برت مک گورک" هماهنگ کننده شورای امنیت ملی خاورمیانه و شمال آفریقا به قاهره پایتخت مصر سفر کردند تا در مورد طیف گسترده ای از چالش های امنیتی جهانی و منطقه ای به گفت و گو بپردازند.

واتسون در ادامه افزود: سالیوان با السیسی و همچنین با مقامات ارشد مصری در مورد عواقب جهانی عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و حمایت واشنگتن از امنیت، غذا و نیاز مصر گفتگو کرده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا خاطر نشان کرد: دو مقام آمریکا و مصر همچنین در این دیدار به موضوع هماهنگی در مورد مسائل منطقه ای نیز پرداختند.

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha