۵ یادواره شهدای ارتش در قم برگزار می‌شود

قم-ایرنا- رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تا آبان ماه سال جاری ۵ یادواره و یک اجلاسیه برای گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش در قم در قالب دومین کنگره ملی شهدای این استان برگزار خواهد شد.

امیر سرتیب محمدرضا فولادی روزچهارشنبه در نشست خبری گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم، با اشاره به دفن ۱۲۶ شهید ارتش در گلزار شهدای شیخان در قم، بیان کرد: آیین غبارروبی مزار مطهر شهدا ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه جاری در گلزار شهدای شیخان جنب حرم مطهر حضرت معصومه ترتیب می یابد.

وی ادامه داد: اولین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش استان قم نیز ساعت ۱۸ روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه جاری در میدان مفید، مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع موزه مقدس برگزار می شود.

فولادی اضافه کرد: یادواره دوم شهدای ارتش قم در خردادماه، یادواره سوم تیرماه، یادواره چهارم مردادماه و یادواره پنجم نیز سوم شهریورماه جاری در این استان برگزار خواهد شد و اجلاسیه پایانی نیز نیمه اول آبان ماه ترتیب خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از بزرگراری کنگره های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، تصریح کرد: در طول دوران جنگ تحمیلی، ۴۸ هزار شهید از ارتش جمهوری اسلامی تقدیم انقلاب شد که افزون بر ۴۰ هزار شهید را سربازان این نهاد نظامی تشکیل داده اند.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اولین عرصه ای که نظام استکبار و رژیم پهلوی با آن به مقابله پرداخت ارتش بود، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در قم ۵۶۵ شهید تقدیم انقلاب کرده که ۹ نفر از آنها را شهدای خلبان شامل می شود.

وی عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول دوران دفاع مقدس ۱۱۴ شهید خلبان تقدیم انقلاب کرده که پیکر ۵۹ نفر از آنها همچنان مفقودالاثر است.

برگزاری دومین کنگره ملی شهدای قم در نیمه دوم آبان ماه

دبیر دومین کنگره ملی شهدای استان قم نیز در ادامه این نشست خبری، بیان کرد: اولین کنگره ملی شهدا در سطح استانها در سال ۷۳ به ابتکار قم برگزار شد و بعد از آن با توصیه مقام معظم رهبری در سطح تمام استانها تعمیم داده شد و امسال بعد از ۲۷ سال دومین کنگره ملی شهدای قم برگزار خواهد شد.

علی اکبر خوش گفتار با بیان اینکه قم میزبان مزار ۶ هزار و ۹۰ شهید از اقشار مختلف است، یادآور شد: برای برگزار این کنگره ۲۵ کارگروه و کمیته شکل گرفته و از دو سال گذشته فرایند برگزاری کنگره مانند سرکشی به خانواده شهدا، تولیدات رسانه ای، چاپ کتاب و غیره آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه دومین کنگره ملی شهدای استان قم طبق پیش بینی های انجام شده نیمه دوم آبان ماه جاری برگزار خواهد شد، گفت: ۵۰ عنوان کتاب توسط دبیرخانه کنگره در حال گردآوری و انتشار است و همزمان ساخت فیلم، تندیس، المان و فعالیت های مجازی نیز در این خصوص در حال انجام می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha