اعتبارات حوزه راه گلستان ۳۰ درصد افزایش می‌یابد

گرگان - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: اعتبار امسال حوزه راه گلستان برای اجرا و تکمیل طرح‌های راه و جاده‌های این استان امسال حدود ۳۰ درصد بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش امانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، به خبرنگاران افزود: سفر امروز اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به این استان برای بازدید از طرح‌های حوزه راه و تخصیص اعتبار است.

وی ادامه داد: علاوه بر این ، مصوبات سفر پارسال رییس جمهور به گلستان در حوزه راه هم در این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت‌

وی گفت: استان گلستان به خاطر قرار گرفتن در مسیر مشهد مقدس از استان های پرجاذبه برای سفر به شمار می‌رود که این ویژگی ضرورت سرمایه گذاری در حوزه راه به ویژه محورهای اصلی آن را دوچندان می کند.

وی ادامه داد: با این ویژگی که در گلستان وجود دارد وظیفه خود می دانیم که در توسعه زیر ساخت راه های این استان توجه ویژه داشته باشیم.

به گفته امانی ، پارسال به حوزه راه گلستان هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۸۱۰ میلیارد ریال اعتبار تهیه قیر برای آسفالت راه های روستایی و اصلی تخصیص داده شده بود.

گلستان افزون بر پنج هزار کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی دارد و از شمال به ترکمنستان، از جنوب به سمنان، از شرق به خراسان شمالی و از غرب با مازندران همسایه است.

بازدید از پروژه لایروبی خلیج گرگان، بازدید از نوارمرزی حسن‌قلی در شهرستان گمیشان، بخش دیگری از برنامه‌های اعضای کمیسیون عمران مجلس در سفر به گلستان است.

همچنین بازدید از پروژه‌های راهسازی بندرترکمن - آق‌قلا، کمربندی در حال احداث گرگان، راهسازی آق‌قلا - علی‌آبادکتول و کمربندی علی‌آبادکتول و تقاطع غیرهمسطح آن در این سفر در نظر گرفته شده است.

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی فردا پنجشنبه با سفر به شرق گلستان ابتدا نشستی در فرمانداری رامیان خواهند داشت و سپس ضمن بازدید از میدان جمهوری آزادشهر، جلسه‌ای در فرمانداری این شهرستان برگزار خواهند کرد.

بازدید از پروژه راه در گنبدکاووس و همچنین میدان‌ اسبدوانی این شهرستان از دیگر برنامه‌های اعضای کمیسیون عمران مجلس در سفر به شرق گلستان است.

این نمایندگان مجلس همچنین عصر فردا جلسه ای با علی محمد زنگانه استاندار گلستان خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha