۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84749135
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه اروپا: در شرایط کنونی عادی‌سازی روابط با سوریه منتفی است

تهران – ایرنا - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیشب و در پایان کنفرانس کمک به سوریه گفت که مشارکت کنندگان در این اجلاس اکنون را زمان مناسبی برای عادی سازی روابط با دمشق نمی دانند.

به گزارش ایرنا، تارنمای اقدام خارجی اتحادیه اروپا به نقل از سخنان جوسپ بورل نوشت که عادی سازی روابط با سوریه مشروط به تغییر اساسی رفتار دمشق و مشارکت معنادار آن در فرآیند سیاسی است.

بورل گفت: عادی سازی در شرایط فعلی نه تنها به امتیاز دادن حکومت سوریه منجر نمی شود، بلکه بر عکس خیال این رژیم را از پذیرش رفتار فعلی اش راحت می کند.

وی مدعی شد که به سود مردم سوریه است که فشارها بر این رژیم تداوم یابد تا در فرآیند سیاسی تحت حمایت سازمان ملل مشارکت کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت مادامی که رفتار حکومت سوریه تغییر اساسی نکند، این نهاد در بازسازی این کشور مشارکت نخواهد کرد.

کنفرانس بین المللی اهداکنندگان پس از گذشت ۱۲ سال از جنگ داخلی سوریه، ۶.۷ میلیارد دلار کمک به این کشور و همسایگانش اختصاص داد.

این تعهدات مالی که هدف آن دستیابی به رقم ۱۰.۵ میلیارد دلاری سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ است، در گردهمایی ۵۵ کشور در بروکسل مطرح گردید.

از مجموع کمک های جمع آوری شده، ۶.۱ میلیارد دلار به طور خاص برای پناهندگان، پناهجویان و افراد بدون تابعیت است که بزرگترین درخواست بودجه از زمان آغاز طرح پناهندگان در سال ۲۰۱۵ محسوب می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha