طرح تشدید نظارت بر بازار مصرف در پیشوا آغاز شد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۴
کد خبر: 84748777
طرح تشدید نظارت بر بازار مصرف در پیشوا آغاز شد

پیشوا - ایرنا - دبیر کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار فرمانداری شهرستان پیشوا گفت: به منظور کنترل بازار مصرف و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده سودجویان، طرح تشدید نظارت بر بازار مصرف با مشارکت بازرسان این کمیته آغاز شد.

سید اصغر قاسمی روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح تشدید نظارت وگشت بازرسان عضو کمیته اقدام مشترک تنظیم بازارفرمانداری شهرستان پیشوا با همکاری قرارگاه شهیدامانی سپاه پیشوا ، جهادکشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و همراهی دبیر کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار در مناطق مختلف شهری و روستایی بخش مرکزی و جلیل‌آباد آغاز شده است.
وی افزود: در اجرای این طرح فعالیت کلیه واحدهای توزیع نهاده‌های دامی، سم و کود، واحدهای نانوایی، خواربارفروشی،فروشگاه‌های زنجیزه‌ای و اقلام تنظیم بازار مورد ارزیابی و رصد دقیق قرار گرفته و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
قاسمی اضافه کرد: در اجرای این طرح ۱۲ گروه در ۲ نوبت صبح و عصر با حضور در مناطق مختلف شهرستان، فعالیت اصناف به ویژه در حوزه تأمین و توزیع کالاهای اساسی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
وی همچنین از فعالیت ۲ اکیپ پشتیبانی شبانه به منظور بررسی وضعیت فعالیت برخی از اصناف خاص در مناطق مختلف پیشوا خبر داد.
رئیس بسیج اصناف شهرستان پیشوا با تأکید بر برخورد قانونی با واحدهای متخلف خاطرنشان کرد: در نخستین ساعت اولیه اجرای این طرح، یک واحد صنفی خواروبارفروشی به دلیل تکرار تخلفاتی نظیر گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار پلمب و از ادامه فعالیت ان جلوگیری شد.
وی با اشاره به استمرار فعالیت بسیج اصناف در قالب طرح شهید امانی در شهرستان پیشوا گفت: در اجرای این طرح، ۴۰ نفر از بسیجیان پیشوا  آموزش‌ دیده، با کارت شناسایی با عنوان بازرسان کمیسیون نظارت و بازرسان بسیج اصناف، در قالب هفت تیم در شهر پیشوا و بخش جلیل‌آباد نظارت و بازرسی از اصناف مختلف را انجام می‌دهند.
قاسمی یادآور شد: اجرای طرح شهید امانی با طرح تنظیم بازار متفاوت بوده و در راستای نظارت بر قیمت، نحوه توزیع و چگونگی توزیع از مبدا تا مقصد کالاهای اساسی صورت می‌گیرد و بسیجیان  به صورت محله محور در سطح شهرستان مستقر و کار نظارت را انجام می‌دهند.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha