۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۱۷
کد خبر: 84748744
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۶ درصد سرقت‌های گزارش شده به پلیس آگاهی استان سمنان منجر به نتیجه شد

سمنان- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: ۵۶ درصد مجموع سرقت‌های گزارش شده به پلیس آگاهی استان در سال گذشته کشف و منجر به نتیجه شد که آمار کشف با استاندارد کشور مطابقت دارد.

سرهنگ رضا بینقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: مجموع پرونده‌های تشکیل شده مربوط به سرقت در استان سمنان سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ افزایش ۲ درصدی و کشف پرونده‌های مربوط به سرقت نیز افزایش یک درصدی داشت.

وی ادامه داد: بیشترین افزایش سرقت در استان سمنان سال گذشته مربوط به سرقت خرد با افزایش ۶ درصد بود  و با تلاش‌های انجام شده کشف سرقت‌های خرد، سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش چهار درصدی داشت.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان یادآور شد: پلیس با تمام توان به دنبال ارتقای امنیت جامعه است، اما در زمینه پیشگیری از وقوع سرقت ضرورت دارد آحاد جامعه هوشیار باشند و با رعایت نکات ایمنی و حفاظت فیزیکی به پلیس کمک کنند.

وی تصریح کرد: ۸۳.۵  درصد سرقت‌ها در استان سمنان سال گذشته به ترتیب مربوط به پنج حوزه شامل سرقت خرد، سرقت از اماکن خصوصی، سرقت منزل، سرقت داخل خودرو و قطعات خودرو، و سرقت موتورسیکلت بود.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: ۸۲ درصد کشفیات استان در سال گذشته در بخش سرقت مربوط به پنج مورد گفته شده بود.

وی افزود: سرقت خرد با فراوانی وقوع ۳۱.۴ درصد، سرقت از اماکن خصوصی با فراوانی ۲۷.۲، سرقت از منزل با فراوانی ۱۲ درصد، سرقت داخل خودرو با فراوانی هفت درصد و سرقت  موتورسیکلت با فراوانی ۵.۸ درصد در سال گذشته ثبت شد.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان با بیان اینکه سرقت از منزل در نبود صاحبخانه امنیت استان را به خطر می‌اندازد و بدترین نوع سرقت است، تاکید کرد: شهروندان برای نگهداری اشیای گرانبها، وجوه نقد،  طلا، زیورآلات ازصندوق امانات بانک‌ها استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha