۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۴
کد خبر: 84747581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان رضوی سه طرح بزرگ اولویت دار خراسان رضوی را معرفی کرد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه زیرساختی در استان، پروژه‌های قطار سریع‌السیر، شهر فرودگاهی امام رضا (ع) و آزاد راه حرم تا حرم با تامین اعتبار از مسیر ویژه در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری روز سه شنبه در همایش ائمه جمعه خراسان رضوی افزود: شهر فرودگاهی در مرحله مطالعه است، عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم نیز تسریع می‌یابد و پروژه قطار سریع السیر نیز در دستور کار است و از منابع ملی نیز برای پیشبرد پروژه ها استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر تقویت اقتصاد زیارت ادامه داد: وجود مضجع شریف امام رضا (ع) ظرفیتی قوی برای استان و کشور است که مغفول مانده است و باید در همه بخش‌ها از این ظرفیت استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای رشد اقتصاد در استان مقرر شده است جریان اقتصادی راه اندازی شود و گره‌های خاص در واحدهای اقتصادی مختلف به صورت موردی مورد بررسی قرار گیرد.

نظری افزود: مساله اقتصاد استان نداشتن راهبرد استانی در خصوص اقتصاد است از این رو مزیتها و مساله های اقتصادی استان مشخص شد و اهداف عملیاتی بر اساس آنها تعریف شد.

وی ادامه داد: همچنین در استان قرارگاه مشترک حمایت و پشتیبانی از فعالیتهای اقتصادی با مشارکت حاکمیت و بخش خصوصی فعال شد و هم‌اینک در حوزه اقتصاد وارد پیاده سازی و تحقق اهداف شده ایم.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که برای تحقق اهداف اقتصادی باید زیرساختهای مناسب در استان وجود داشته باشد افزود: از لحاظ زیرساختی در استان مشکلاتی وجود دارد که برنامه های روشنی برای رفع این مشکلات وجود دارد و برای تحقق اهداف اقتصادی برش چهار ساله تعریف شد.

نظری افزود: بر این اساس مقرر شد در سال ۱۴۰۱، خراسان رضوی به رشد اقتصادی ۷.۲ درصد برسد و برای تحقق آن ۱۸۵ هزار میلیارد تومان پول نیاز است که هشت قرارگاه از جمله قرارگاه اقتصاد زیارت، اقتصاد زیرساخت و انرژی، اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد تجارت، صنعت و معدن تشکیل شده است.

وی ادامه داد: زمینه اختصاص منابع لازم برای تحقق اهداف اقتصادی نیز مشخص شده و بانکهای استان در سال جاری برای این حرکت اقتصادی ۵۵ هزار میلیارد تومان باید تامین کنند و بخش خصوصی نیز ۶۰ هزار میلیارد تومان باید سرمایه‌گذاری کند و با ریل‌گذاری مناسب در استان شاهد تحقق اهداف اقتصادی باشیم.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha