۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84747538
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رزمایش فرضی مقابله با زلزله در اشنویه آغاز شد

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبر: 84747538
رزمایش فرضی مقابله با زلزله در اشنویه آغاز شد

مهاباد - ایرنا - رزمایش ۲ روزه فرضی مقابله با زلزله با حضور تیم های امداد، نجات و درمان هلال احمر و دستگاه های مدیریت بحران سه شهرستان جنوبی آذربایجان غربی از امروز در اشنویه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی روز سه شنبه در حاشیه این مراسم که در روستای علی آباد اشنویه برگزار شد اظهار کرد: در این رزمایش سه روزه که با حضور سه شهرستان اشنویه، نقده و پیرانشهر برگزار شد ۴۱ تیم امداد، نجات و درمان و سایر ادارات مرتبط حضور دارند.

امیر جعفرزاده افزود: در این رزمایش فرضی ۱۲۴ نفر از عوامل امدادی، پزشکان، پرستاران و  امدادگران این سه شهرستان حضور دارند که در آن از ظرفیت ۲۵ دستگاه خودرو نیز جهت برگزاری آن استفاده می کنند.

فرماندار اشنویه نیز در حاشیه این مراسم گفت: این رزمایش در طی ۲ روز در روستاهای شاهوانه، اسلام آباد و علی آباد اشنویه برگزار می شود.

سیدعلی ترابی هدف از برگزاری این رزمایش را ارزیابی عملکرد تیم ها و اکیپ های شرکت کننده و بالا بردن سطح آگاهی و هوشیاری اعضای تیم های امداد و نجات در مواقع بحرانی عنوان کرد.

وی گفت: در سناریوی این رزمایش ۱۳ مصدوم و فوتی فرضی پیش بینی شده است که در قالب استقرار بیمارستان صحرایی، برپایی اردوگاه اسکان اضطراری، اعزام تیم های حمایت روانی، تیم های سگ های نجات یاب و تیم های ارزیاب خسارت برگزار خواهد شد.

ترابی ادامه داد: علاوه بر این اعزام تیم های آواربرداری، امدادنجات و واکنش سریع نیز برنامه ریزی شده که با سناریوی حالت  قوی و در ساعت صفر در حال اجراست که نقش مهمی در ارتقای سطح آمادگی ادارات مرتبط برای مقابله با سوانح نیز در آن سنجیده می شود.

وی بیان کرد:در روز اول رزمایش ویزیت و داروی رایگان، بررسی ناهنجاری های حرکتی و ِغربالگری اهالی روستاها انجام و در روز دوم رزمایش نیز پزشک متخصص و فوق تخصص (ریه، کلیه واعصاب کودکان) و استقرار دندانپزشک نیز در حاشیه این رزمایش تدارک دیده شده است.

شهرستان اشنویه در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha