۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷
کد خبر: 84746338
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادعای زلنسکی: در این جنگ پیروز می‌شویم

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷
کد خبر: 84746338
ادعای زلنسکی: در این جنگ پیروز می‌شویم

تهران- ایرنا-رئیس‌جمهوری اوکراین امروز در هفتادوهفتمین سالروز پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم علیه نازی ها، مدعی شد که کشورش در جنگ کنونی با روسیه پیروز خواهد شد و به هیچ وجه قلمرویی را واگذار نخواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی گفت: در سالگرد پیروزی بر نازی‌های آلمان، ما در حال جنگ برای یک پیروزی جدید هستیم.

رئیس جمهوری اوکراین افزود: اوکراینی‌ها مردمانی آزاد هستند که برای دفاع از این سرزمین و مسیرشان طی تاریخ بارها جنگیده‌اند. امروز ما در این مسیر می جنگیم و هیچ بخشی از خاک خود را واگذار نخواهیم کرد.

زلنسکی خاطر نشان کرد: ما به گذشتگان خود که به همراه دیگر کشورها  تحت "ائتلاف ضدهیتلر" نازیسم را شکست دادند، افتخار می‌کنیم. هیچ قید و بندی وجود ندارد که بتواند روح آزاد ما را به بند بکشد. هیچ اشغالگری نیست که بتواند در سرزمین آزاد ما ریشه کند. هیچ مهاجمی نیست که بتواند بر مردم آزاده ما حکومت کند. دیر یا زود پیروز می‌شویم.

این اظهارات زلنسکی در حالی مطرح شده است که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز امروز در هفتاد و هفتمین سالروز پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم علیه نازی ها در آلمان، اعلام کرد که امروز روسیه در حال مبارزه با نئونازیسم تحت حمایت ناتو در اوکراین است.

پوتین در سخنرانی در این مراسم افزود: (نئونازیسم) یک تهدید کاملا غیرقابل قبول برای ما است و ما ناگزیر به اقدام علیه آن شدیم.

پوتین همچنین اعلام کرد: غرب در حال آماده سازی برای حمله به روسیه بود، ناتو  در حال ایجاد تنش در مرزها بود. آنها نمی خواستند به روسیه گوش دهند و برنامه های دیگری داشتند.

وی گفت که حمله به اوکراین تنها تصمیم درست از سوی روسیه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha