تیمور باقری روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند، متمایز کردن رانندگان حرفهای و غیر حرفهای است زیرا این کارت برای رانندگان ناوگان باری و مسافری به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل و نقل جادهای محسوب میشود.
وی با اشاره به اینکه کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد گفت: شناسایی مکان دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارتهای تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیتهای کارتهای هوشمند رانندگان است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل جادهای در حال حاضر به صورت غیرحضوری تمدید میشود.
وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱هزار نفر راننده باری و مسافری و همچنین بیش از ۱۰هزار دستگاه ناوگان باری و مسافری، در بخش حمل و نقل عمومی جادهای تحت پوشش این اداره کل فعالیت میکنند.
نظر شما