آمریکایی های متمول از بیم جنگ داخلی، ۶،۵ میلیون دلار برای شهروندی نیوزیلند می پردازند

تهران- ایرنا - میلیاردرهای آمریکایی از بیم آنکه مبادا در آینده نزدیک کشورشان به دلایل مختلف دچار جنگ های داخلی شود، برای دریافت گذرنامه نیوزیلند ۶،۵ میلیون دلار پرداخت می کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه "دیلی میل" انگلیس، امروزه ‌‎تعداد فزاینده ای از آمریکایی های ثروتمند به دلیل ترس از جنگ داخلی قریب الوقوع در کشورشان، «گذرنامه های طلایی» می خرند که به آنها شهروندی نیوزیلند، پرتغال و سایر کشورهای «امن» جهان را می دهد.

براساس این گزارش، از آنجایی که ‌‎آمریکایی های ثروتمند در طول همه گیری کرونا اجازه ورود به کشورهای اروپایی را نداشتند متوجه شدند که موقعیت شان در کشور آسیب پذیرتر از آن است که فکر می کردند، لذا بعد از فروکش کردن تهدیدهای امنیت بهداشتی ناشی از کرونا به فکر آن افتادند که حق انتخاب مکان زندگی خود را افزایش دهند.

طبق این گزارش، جنبش حمایت از سیاه پوستان و شورش حامیان رئیس جمهوری سابق دونالد ترامپ در آمریکا نیز از جمله مسائلی بودند که این دسته از ثروتمندان آمریکایی را وا داشت تا به داشتن گذرنامه طلایی علاقه وافر پیدا کنند و برای دستیابی به آن از هیچ کوششی دریغ نورزند.

براساس این گزارش ‌‎کشورهای پرتغال، مالت، نیوزیلند و اتریش به شهروندان دیگر کشورهای جهان از جمله آمریکایی ها در ازای سرمایه گذاری سنگین در کشور میزبان و بازدید چند روزه از آن کشورها در هر سال روادیدهایی را ارائه می دهند که به راحتی به برخورداری از شهروندی آن کشورها منجر می شود.

‎دیلی میل از جمله آمریکایی های ثروتمندی که تاکنون این نوع گذرنامه ها را دریافت کرده اند از "ریک اشمیت" مدیر عامل سابق گوگل نام برد که در سال ۲۰۲۰ با دریافت این نوع روادید از قبرس شهروندی اتحادیه اروپا را گرفت.

در این گزارش آمده است: معمولا هزینه این نوع گذرنامه ها بستگی به کشور خاص متفاوت است اما عمدتا بین ۲۰۰ هزار دلار (آمریکا) در پرتغال تا ۶،۵ میلیون دلار برای ۸۸ روز اقامت طی سه سال برای نیوزیلند است.

آمریکایی های متمول از بیم جنگ داخلی، ۶،۵ میلیون دلار برای شهروندی نیوزیلند می پردازند

به تازگی پایگاه خبری و تحلیلی "بیزینس اینسایدر" به نقل از "دومینیک ولّک" یکی از مدیران شرکت بین المللی مسافرتی "هنلی و شرکا - Henley & Partners" در آمریکا نوشت که سود حاصله از فعالیت اقتصادی آنها از جیب شهروندان آمریکایی برای این نوع روادید طلایی با یک افزایش نسبی ۳۳۷ درصدی از سال ۲۰۱۹ تا کنون از ۵۰ میلیون دلار تا ۲۰ میلیارد دلار رسیده است.

شرکت های کسب "اقامت - شهروندی عرصه - Latitude Residency & Citizenship" و "شرکت مشاره ای "داسین" نیز اعلام کردند که طی سه سال گذشته آمار مشتریان آمریکایی آنها به اندازه تعداد مشتریان ۲۰ سال قبلتر از آن رسیده است.

براساس این گزارش، "رضا جعفری" یکی از مدیران این شرکت به بیزینس اینسایدر گفت که طی دو سال و نیم گذشته شهروندان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که زندگی در کشورشان به دلیل همه گیری کرونا و ناامنی های اجتماعی متعاقب آن چقدر آسیب پذیر شده است و حتی مطمئن هستند که این ناامنی های اجتماعی می تواند به شکل های مختلف ادامه یافته و حتی تشدید هم بشود. بنابراین آنها چاره را در آن می بینند محیط زندگی خود را تغییر دهند".

این گزارش به نقل از جعفری نوشت: حمله مرگبار شهروندان آمریکایی طرفدار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا به کنگره آمریکا و شورش های متعاقب آن بعد از اعلام پیروزی جوبایدن رئیس جمهوری فعلی این کشور یکی دیگر از عوامل ترس شهروندان آمریکایی برای احتمال بروز یک جنگ داخلی در این کشور است که ثروتمندان آمریکایی را بر آن داشت که به فکر امنیت جان و مال خود در اینده باشند. 

آمریکایی های متمول از بیم جنگ داخلی، ۶،۵ میلیون دلار برای شهروندی نیوزیلند می پردازند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha