۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۲۶
کد خبرنگار: 5274
کد خبر: 84745383
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بومی سازی طراحی و ساخت اتوکلاو های صنعتی پیشرفته توسط شرکت پترو صنعت تاراز

شرکت پترو صنعت تاراز مستقر در شهرک صنعتی نجف آباد موفق به بومی سازی کامل دانش طراحی و فن آوری ساخت و تولید اتوکلاو صنعتی با رعایت استاندارد های بین المللی شده است، لازم به ذکر است که اغلب صنایع کشور دستگاه های اتوکلاو مورد نیاز خودرا در شرایط تحریم و باهزینه بسیار سنگین از کشورهای خارجی وارد میکنند.

به گفته مدیرعامل شرکت پترو صنعت تاراز، تأمین ماشین آلات و تجهیزات فنی صنایع کشور در شرایط سخت تحریم از جمله اتوکلاو های صنعتی، مبتنی بر بومی سازی فن آوری های روز دنیاست. دست یابی به تولید و محصول ساخت ایران در حد کیفیت و استانداردهای جهانی تنها با تکیه بر دانش و تجربه میسر است. معیار قرار دادن تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین موجب حرکت رو به جلو و محسوس در همه اهداف اقتصادی است لذا مقام معظم رهبری نیز شعار سال ۱۴۰۱ را سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین قرار دادند.

مهندس لیموچی افزود: دستگاه های اتوکلاو صنعتی، مورد نیاز صنایع مختلف از جمله خودرو سازی، هواپیما سازی، عمران و ساختمان میباشد. بومی سازی فن آوری طراحی و ساخت اتوکلاو های مدرن در جهت توسعه نانوکامپوزیت ها از جمله چالش های تولید قطعات مورد نیاز صنعت هوافضای کشورمان است. در حوزه سلامت نیزامحای پسماند های عفونی و خطرناک بیمارستان ها یکی از دغدغه های مهم زیست محیطی به شمار میرود که هزینه سنگین واردات اتوکلاوهای پیشرفته باعث کندی در اجرای برنامه دفن اصولی این زباله ها شده است.

وی با اشاره به زلزله خیز بودن کشورمان، استفاده از بلوک های بتنی نسل چهارم در جهت مقاوم سازی ساختمان ها در زمینه عمران شهری و صنعت ساخت و ساز کشور را ضروری دانست. تولید این بلوک های سبک هوادار که با نام بتن اسفنجی شناخته میشوند نیازمند دستگاه های اتوکلاو صنعتی با ابعاد بسیار بزرگ میباشد. همچنین تولید شیشه های ساختمانی مقاوم در برابر زلزله و آتش سوزی نیز بدون استفاده از اتوکلاوهای دقیق صنعتی که توسط کامپیوتر کنترل میشوند امکان پذیر نمیباشد.

امروزه معتبرترین و بزرگترین تولید کنندگان لاستیک کامیون و اتوبوس در دنیا از اتوکلاو های صنعتی جهت بهبود کیفیت محصولات خود استفاده میکنند. این در حالیست که ما هر ساله شاهد حوادث تلخ جاده ای به دلیل ترکیدگی تایرهای بی کیفیت هستیم. اجرای صحیح اتوکلاو کردن لاستیک اتومبیل توسط کارخانه سازنده باعث تقویت ساختار مکانیکی لاستیک میشود که نتیجه اش ایمنی مسافران و سرنشینان میباشد.

بومی سازی طراحی و ساخت اتوکلاو های صنعتی پیشرفته توسط شرکت پترو صنعت تاراز

به گفته آقای مهندس لیموچی مدیرعامل شرکت پترو صنعت تاراز، ظرفیت‌سازی اصلی بومی‌سازی باید سرمایه انسانی و دانش باشد و رکن اصلی اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های دانش بیان است و این هدف در مراکز صنعتی و پارک‌های فناوری توسعه می‌یابد و تجاری سازی این محصولات سبب اشتغال، درآمدزایی و افزایش ارزش افزوده در کشور می‌شود. لذا اولویت مدیریت و کارکنان این شرکت تلاش بی وقفه برای برطرف کردن نیاز صنایع کشور به تجهیزات صنعتی منطبق با استاندارد های روز دنیا میباشد.

این شرکت در سال های فعالیت خود با انجام ده های پروژه صنعتی نیروگاهی و کسب تجربه در طراحی، ساخت و نصب تأسیسات سنگین پالایشگاهی و پتروشیمی کشور، علاوه بر حفظ و ارتقای موقعیت خود در بازار داخلی، آماده ورود به عرصه بین المللی خصوصا پروژه های عمرانی و صنعتی کشورهای همسایه نیز میباشد. توجه بیشتر مسئولان، مساعدت و حمایت های کافی از جانب ارگان ها و سازمان های دولتی باعث تقویت انگیزه، ایجاد دلگرمی و روحیه مضاعف در بین مدیران و کارکنان این شرکت میشود تا بتواند همچنان وظیفه خود را در زمینه خودکفایی، تولید و اشتغال کشور عزیزمان ایفا کند.

برای دریافت کاتالوگ اتوکلاو صنعتی اینجا را کلیک کنید.

 https://petrosanattaraz.com/autoclave/

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۱ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha