امام جمعه بیرجند: گردشگران می‌توانند پیام‌رسان فرهنگ ایران باشند

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: با برنامه‌ریزی می‌توان ضمن گسترش گردشگری، شرایطی را فراهم کرد که گردشگران پیام‌رسان فرهنگ ایران و انقلاب اسلامی باشند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار "جواد واحدی" معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: مساله گردشگری، ایرانگردی و جهانگردی و صنایع دستی فرصت بزرگ و ظرفیت عظیمی است اما شرطش این است که به نحو شایسته در این حوزه کار شود و این حوزه نقش مهمی در اقتصاد و فرهنگ و در کنار این دو، نقش سیاسی نیز می‌تواند داشته باشد.

وی گفت: نقدی که در این حوزه وجود دارد این است که در گذشته احساس می‌شد هدف از این گردشگری مقصود دیگری دارد؛ حتی برخی مسوولان رده بالا می‌گفتند می‌خواهیم فرهنگ مردم را تغییر دهیم و در عمل اگر کسی به عنوان گردشگر می‌آمد گویا کارت آزادی به او داده‌اند، البته در گردشگری فرهنگ بومی مردم و اخلاق و قانون باید رعایت شود.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار داشت: به اسم گردشگری حتی آسیب‌های امنیتی نیز زده شد؛ نخست وزیر اسبق انگلیس به عنوان گردشگر همه جای ایران را طی کرد و هر کشوری قانون مربوط به خود را دارد که باید انجام شود لذا امیدواریم شرایط به گونه‌ای شود که گردشگران موقع ورود به ایران در کنار احترام متقابل از نظر فرهنگی اشباع شوند و پیام‌رسان خوبی برای ایران در سرزمین خود باشند.

وی افزود: در هیچ کشوری به هیچ کس به عنوان گردشگر اجازه نمی‌دهند که هر کاری بخواهد انجام دهد و امیدواریم در این دولت اهدافی که در حوزه گردشگری و صنایع دستی تعریف می‌شود، به‌گونه‌ای باشد که هم گردشگر داخلی و خارجی وقتی وارد می‌شود با یک تعریف و توصیفی مواجه شود که برای او واقعا اشباع‌کننده باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: هر منطقه از نظر فرهنگ مردم، آثار باستانی مسائل مربوط به خود را دارد که در این جهت باید جزوات علمی نوشته شود و افراد برای ارائه آن مجهز و مسلط باشند تا برای گردشگران خارجی ضمن حرمت متقابل از نظر تبیین مسائل مختلف اشباع شوند و خوشبخت برگردند، به‌گونه‌ای که پیام آنها باعث شود جمعیت گردشگر چند برابر شود.

وی بیان کرد: در گذشته برخی افرادی که به عنوان گردشگر وارد کشور می‌شدند برخوردهایی صورت می‌گرفت که هم مردم ناراضی بودند و هم خود گردشگران؛ اگر گردشگران با دست پر و آگاهی به کشور خود برگردند، جمعیت گردشگر بی‌شک افزون خواهد شد و حوزه صنایع دستی نیز رونق خواهد گرفت.

امام جمعه بیرجند افزود: می‌شود به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که از جهت فرهنگی و انقلابی برای ملت‌های دیگر آثار فرهنگی گردشگران پیام‌رسان فرهنگ ایران و انقلاب اسلامی شوند و این انتظار از دولت سیزدهم می‌رود که شاهد تغییرات موثری باشیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به منظور شرکت در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به خراسان جنوبی سفر کرده است، امروز با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی دیدار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha