۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰
کد خبر: 84744585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایش هزار و ۵۵۰ فرآورده ضدعفونی کننده در آزمایشگاه کنترل مواد فارس

شیراز-ایرنا-معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: اثر بخشی بیش از هزار و ۵۵۰ فرآورده ضدعفونی کننده الکلی و غیر الکلی دست و سطوح در آزمایشگاه کنترل مواد غذایی این معاونت، طی دوران کرونا پایش و کنترل شد.

 دکتر محمدجواد راعی با گرامیداشت آغاز هفته ملی سلامت، در نشست خبری که به این مناسبت برگزار شده بود، محوریت برنامه های این معاونت در هفته ملی سلامت را آموزش و اطلاع رسانی موضوعات مرتبط با سلامت غذایی و دارویی عنوان کرد.

او اظهار کرد: در دوران کرونا نیز ضمن پاسخگویی روزانه به پرسش های مردمی در زمینه بیماری کووید ۱۹، واکسیناسیون و داروهای مرتبط با این بیماری و تولید محتوای آموزش مردمی در این زمینه؛ دو طرح پژوهشی مرتبط با نحوه درمان کووید۱۹ و شیوع بیماری قارچ سیاه در بیمارستان های شیراز نیز انجام شده است.

دکتر راعی با اشاره به پیگیری شکایات مرتبط با فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل ادعا شده در درمان کرونا، از

برخورد با عطاری های متخلف عرضه کننده فرآورده های غیرمجاز مدعی درمان این بیماری خبر داد و گفت: همچنین در این معاونت تلاش شده تا ضمن الکترونیکی شدن مسیرهای بازرسی داروخانه ها، روند کشف و توقیف اقلام خارج از چرخه سلامت با شدت بیشتری در دوران کرونا دنبال شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت های خود از ارائه بیش از ۷۰۰ مورد مشاوره و آموزش به متقاضیان و تولیدکنندگان ماسک، با هدف افزایش ظرفیت تولید ماسک در استان و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خبر داد.

او یادآور شد: همچنین در این ایام تلاش شده تا با استفاده از دانش فنی شرکت های دانش بنیان، کار تولید فیلترهای نانو و تولید ماسک های با استاندارد N۹۵ و N۹۹ برای استفاده و حفاظت بیشتر از کادر درمان، در استان فارس شتاب گیرد.

 دکتر راعی تلاش برای مدیریت صحیح فرآیندهای توزیع دارو در استان و پیشگیری از کمبودهای دارویی را از دیگر برنامه های این معاونت برشمرد که در دوران کرونا با حجم مضاعف پیگیری شده است.

ایجاد تعادل مناسب در ترکیب آموزش مجازی و حضوری، محور مهم برنامه های آموزشی دانشگاه در دوران کرونا

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با اشاره به ماهیت مهارت محوری در حوزه سلامت، از برنامه ریزی برای ایجاد تعادل مناسب در ترکیب آموزش مجازی و حضوری، به عنوان محور مهم برنامه های آموزشی دانشگاه در دوران کرونا یاد کرد.

  دکتر محسن رازقی در نشست خبری آغاز هفته ملی سلامت ۱۴۰۱، به تبیین برنامه های این معاونت در طی ماه های اخیر پرداخت و گفت: همه گیری کرونا در تمامی دنیا، موضوع آموزش را تحت تاثیر قرار داد؛ اما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش بر این بود که به دلیل ارتباط آموزش نیرو با موضوع سلامت عمومی، این امر نه تنها دستخوش تغییر نشود، بلکه شتاب گیرد.

او با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی متخصص در این حوزه و ورود دانش آموختگان به چرخه های ارائه خدمات سلامت، افزود: در این زمینه تلاش بر این بوده است که استانداردهای آموزشی نیز با قوت بالایی مورد توجه قرار گیرد.

دکتر رازقی آموزش در حوزه سلامت را حوزه ای مهارت محور خواند که آموزش مجازی نمی تواند به تنهایی در پرورش دانش اموختگان این حوزه موثر باشد و ادامه داد: در همین راستا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش بر این بوده که تعادل مناسبی در زمینه آموزش مجازی و حضوری ایجاد شود.

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه توسعه زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری، برگزاری آزمون های الکترونیکی و تدوین شیوه نامه های برگزاری این آزمون ها را از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه برشمرد و گفت: در دوران کرونا، بیش از پنج هزار و ۶۰۰ آزمون به صورت الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شده و بیش از ۷۰هزار ساعت نفر نیز آموزش توجیهی دریافت کرده اند.

او با اشاره به راه اندازی مرکز جامع آزمون های الکترونیکی دانشگاه با ایجاد بیش از پانصد ایستگاه، برگزاری بیش از یکصد آزمون کشوری در سطوح مختلف را از جمله اقدامات انجام شده در این مرکز طی دوران کرونا عنوان کرد.

غیرحضوری کردن فرآیندهایی نظیر فارغ التحصیلی و نام نویسی دانشجویان، برگزاری هشت دوره پودمانی یادگیری ترکیبی برای دانشگاه ها و دانشکده های کلان منطقه پنج کشور، همچنین تولید محتوا برای سامانه های کشوری از دیگر مواردی بود که سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان بخشی از اقدامات این معاونت در دوران کرونا از آن ها بیان کرد.

هفته سلامت ۱۷تا ۲۳ اردیبهشت ماه با شعار "سلامت ما، سلامت سیاره ما" است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha