به گزارش ایرنا محبوب حیدری روز شنبه در بازدید از پروژههای راهسازی پارس آباد مغان افزود: وجود برخی از معارضین مانع از اجرای سریع عملیات اجرایی پروژه سربند –مشگین شهرشده است و به دنبال برطرف کردن این معارضین هستیم.
وی با اشاره به موانع موجود در پروژه چهاربانده پارس آباد-سربند افزود: کل معارض تاسیساتی از قبیل برق ، گاز، آب ، فیبر نوری و سیفون در مسیر پروژه چهار بانده پارس آباد - سربند رفع شده است.
حیدری با بیان اینکه برای اجرای ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه میشود، افزود: در صورت تحقق این هدف، ضمن ارتقای ایمنی جادهها، تصادفات جادهای به میزان قابل توجهی کاهش مییابد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: از ۶۸۰ میلیارد تومان مصوبات سفر رئیس جمهور به استان برای طرحهای عمرانی، زیربنایی و زیرساختی استان اردبیل، ۲۷۰ میلیارد تومان صرف توسعه بزرگراههای استان میشود.
حیدری با بیان اینکه اردبیل به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد، اضافه کرد: ۲۰۰ کیلومتر از توسعه بزرگراهها در استان اردبیل به سرانجام رسیده و ۳۰۰ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.
به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در سرزمین فلاتی شکل با شیبهای بسیار تندی به زمینهای کمارتفاع اطراف خود شامل کرانههای دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشتهای کمارتفاع استانهای آذربایجانشرقی و زنجان منتهی میشود و به همین لحاظ جادههای این استان اغلب دارای پیچها و شیبهای بسیار تند است.
هشت گردنه سختگذر و برفگیر به نامهای حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قرهآغاج و اسالم در جادههای این استان قرار دارند.
نظر شما