۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84743394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساماندهی بازارچه متروکه ۲۸ دی سنندج و چند خبر دیگر

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبر: 84743394
ساماندهی بازارچه متروکه ۲۸ دی سنندج و چند خبر دیگر

سنندج- ایرنا- شناسایی مالکین وساماندهی بازارچه متروکه بلوار ۲۸ دی، برخورد قاطع شهرداری سنندج با پیمانکار در صورت عدم رعایت اصول ایمنی و برگزاری محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان فرهنگی عناوین چند خبر کوتاه از کردستان است.

به گزارش ایرنا، سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری سنندج اظهار داشت: بازارچه متروکه بلوار ۲۸ دی دهه ۷۰ در قالب ۴۳ دهنه مغازه توسط شهرداری سنندج احداث شد و ۳۵ دهنه از این مغازه ها بصورت سرقفلی به متقاضیان ذیصلاح واگذار شد و شهرداری  فقط مالک ۸۷ شعیر از عرصه این بازارچه است.

مرتضی سنندجی با بیان اینکه در پی عدم فعالیت صاحبان سرقفلی‌ها به تدریج بازاچه رونق خود را از دست داده و به حالت متروک در آمد، گفت: شهرداری به عنوان مالک ۷۸ شعیر عرصه در راستای ساماندهی وضعیت نابسمان بازارچه از سال ۱۳۹۰ در چندین مرحله از طریق مختلف با نصب بنر و از طریق سایت‌ها و کانال‌های رسمی شهرداری اطلاع رسانی و از مالکان دعوت کرد.

وی با تاکید براینکه در این مدت تنها ۶ نفراز مالکین در خصوص این ملک اقدام به تشکیل پرونده داده اند، افزود: هرگونه اقدام در راستای ساماندهی این مجموعه با توافق و رضایت تمام اشخاص ذیحق در بازارچه و تعیین و تادیه تمام حقوقات آنها است.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراوردهای کشاورزی شهرداری سنندج اظهار داشت: بر همین اساس با توجه به هماهنگی با اداره حقوقی شهرداری اقدامات قانونی در راستای بررسی موضوع از طریق مراجع قضایی انجام می شود.

برخورد قاطع شهرداری با پیمانکار مجموعه زیپ لاین و پل معلق

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، اظهار داشت: رعایت جان شهروندان و نکات ایمنی در مجموعه تفریحی زیپ لاین و پل معلق اولویت نخست است و با هرگونه کم توجهی و کم کاری برخورد خواهد شد.

علی اصغری با بیان اینکه در راستای نظارت هرچه بیشتر بر روند فعالیت این مجموعه گردشگری این سازمان به صورت محسوس و نامحسوس بازدیدهایی را انجام می دهد، گفت: بازدیدهای دوره ای به صورت هر سه ماه یک دفعه توسط ناظرین سازمان سیما و منظر شهرداری انجام می شود.

وی افزود: در جریان این بازدیدها در روزهای اخیر مواردی مشاهده شده است به طوری که به دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت، برخی شهروندان بدون بستن کمربند ایمنی از این پل معلق استفاده کرده اند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج با تاکید براینکه اخطارهای لازم به پیمانکار داده شده است و باید سریعا پاسخگو باشد، اعلام کرد: در صورت مشاهده تکرار چنین رویه و عدم رعایت اصول و مقررات ایمنی در حین استفاده شهروندان، قطعا از طریق مراجع قانونی نسبت به لغو قرار پیمانکار اقدام خواهیم کرد.

برگزاری محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان فرهنگی

برگزاری محفل معنوی انس با قرآن ویژه بانوان فرهنگی شاغل در اداره کل و نواحی یک و دو سنندج با مشارکت امور بانوان و خانواده آموزش و پرورش کردستان برگزار شد.

مشاور امور بانوان و خانواده آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم ایجاد فضای معنوی و ترغیب و تشویق به تلاوت قرآن و آشنایی با مفاهیم روح بخش آن در بین بانوان فرهنگی است.

لیلا حیدری افزود: در این مراسم جزء ۲۸ قرآن کریم به همراه تشریح مفاهیم آیات قرآن کریم توسط فایق عزیزی همکار فرهنگی از قاریان قرآن برای بانوان حاضر در این مراسم تلاوت شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha