۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱:۲۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84743103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پنتاگون: بیش از ۲۰۰ سرباز اوکراینی آموزش توپ‌های هوتزر را به اتمام رسانده‌اند

نیویورک- ایرنا- سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ سرباز اوکراینی آموزش‌های مربوط به توپخانه‌های هوتزر ام ۷۷۷ را که از سوی آمریکا به اوکراین ارائه شده است، به پایان رسانده‌اند.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عصر جمعه به وقت محلی گفت که ۱۵۰  نیروی دیگر اوکراینی در حال حاضر در حال گذراندن آموزش نحوه کار با این توپخانه ها هستند.

وی پیش از این گفته بود که اعضای ارتش آمریکا در حال آموزش گروه های سربازان اوکراینی در خارج از اوکراین هستند.

 این مقام پنتاگون خاطرنشان کرد: ۱۵ سرباز اوکراینی آموزش سیستم رادار دفاع هوایی سیار موسوم به "کیو۶۴" را به پایان رسانده اند.

کربی ادامه داد:  ۶۰ سرباز اوکراینی آموزش های خود را در خصوص نحوه کار در مورد نفربرهای ام ۱۱۳ به پایان رسانده اند و "حدود ۵۰ سرباز دیگر در حال حاضر در این زمینه آموزش می بینند."

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت: در همین حال، نیروهای روسیه "به حملات موشکی و همچنین حملات هوایی به ویژه در منطقه دونباس، و همچنین در ماریوپول در اوکراین ادامه می دهند."

او افزود: نیروهای روسیه امروز هم به ماریوپل حمله کردند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش از این، گزارش‌ها مبنی بر کمک به نیروهای اوکراینی در غرق کردن ناو جنگی مسکوا متعلق به نیروی دریایی روسیه را تکذیب کرد.

جان کربی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما اطلاعات هدف‌گیری ناو جنگی مسکووا را به اوکراین ارائه نکردیم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود که پنتاگون از طرح حمله به این کشتی جنگی که در ۱۳ آوریل در دریای سیاه غرق شد،"آگاهی قبلی" نداشته است.

وی تصریح کرد: ما در تصمیم اوکراینی ها برای حمله به این کشتی یا عملیاتی که آنها انجام دادند، نقش نداشتیم.

پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که پنتاگون اطلاعات لازم برای هدف قرار دادن رزمناو مسکووا را در اختیار نیروهای اوکراینی قرار داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha