۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 84742875
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فخری: چین برای تعیین زمان جدید بازی‌های آسیایی چالش سختی دارد

تهران- ایرنا- سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی به‌تعویق افتاده هانگژو گفت: شورای المپیک آسیا و چین به عنوان میزبان، چالش سختی برای تعیین زمان جدید بازی‌های آسیایی دارند.

به گزارش ایرنا، سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در واکنش به تعویق رقابت‌ها گفت: با توجه به تماس‌هایی که در چند ماه گذشته با کمیته برگزاری بازی‌ها مبنی بر دریافت دفترچه کووید-۱۹ داشتیم و آن‌ها همواره قول چند ماه دیگر را می‌دادند یا می‌گفتند فعلا صبر کنید، مشخص بود بازی‌ها به تعویق خواهد افتاد اما چالش اصلی آن‌ها تعیین تاریخ دقیق بود و به همین دلیل کمی تامل کردند.

وی افزود: متوجه شدیم که این بازی‌ها با توجه به شرایط کشور میزبان لغو خواهد شد ولی آن‌ها منتظر این بودند که در زمان و مکان مناسب این موضوع را مطرح کنند و به‌نوعی نتوانستند زمان دقیقی برای برگزاری این بازی‌ها در سال آینده معین کنند.

رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی ادامه داد: در واقع باید با فدراسیون‌های جهانی که سال آینده رقابت‌های مهمی همچون مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس، قهرمانی جهان، جام جهانی، جایزه بزرگ و دیگر مسابقات را در پیش دارند، رایزنی گسترده‌ای انجام شود زیرا غالبا این رقابت‌ها در ماه‌های مرداد، شهریور و مهر برگزار می‌شود. لذا جلب نظر فدراسیون‌های جهانی جهت تغییر در برنامه رقابت‌هایشان بسیار سخت است.

وی گفت: حتی برای بازی‌های المپیک توکیو هم‌ که کمیته بین‌المللی المپیک، متولی فدراسیون‌های جهانی بود بسیار سخت توانست زمان جدید را تعیین کند. به همین دلیل پیگیری این موضوع از سوی شورای المپیک آسیا و ‌کشور میزبان بازی‌های آسیایی برای تعیین زمان جدید بازی‌ها در سال آینده شرایط دشوار و چالش برانگیزی را پدید می‌آورد و برای برگزاری بازی‌های آسیایی، باید باید بسیاری از مسابقات جابه‌جا شود.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو اضافه کرد: کمیته ملی المپیک طبق برنامه و بدون توجه به احتمالات، اعزام تقریبا ۱۵۰۰ ورزشکار، مسئول، مربی و کادر سرپرستی را پیش‌ ثبت‌نام کرده بود تا نفرات نهایی کاروان اعزامی طی سه چارت پروازی در سه گروه به‌صورت چارتر و بدون دغدغه عازم این بازی‌ها شوند. در واقع کارهایی که می‌بایست در زمان خود انجام شود، طبق برنامه انجام شده بود ولی همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد با تعویق بازی‌ها از سوی میزبان‌ مواجه شدیم. البته با تصمیم فوق اردوهای آماده‌سازی تیم‌های ملی اعزامی به پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی کماکان ادامه خواهد داشت اما اردوهای آماده‌سازی بازی‌های آسیایی هانگژو پس از هماهنگی با فدراسیون‌ها به زمان دیگری موکول خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha