۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۳
کد خبر: 84742568
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارشهای بهاری دوباره خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۳
کد خبر: 84742568
بارشهای بهاری دوباره خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

مشهد-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه جدید بارشی و جو ناپایدار به شکل رگبار و رعد و برق از عصر امروز جمعه وارد استان می شود و طی هفته آینده مناطق مختلف خراسان رضوی را فرا می گیرد.

آیدا فاروقی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: عملکرد این سامانه بارشی از عصر امروز جمعه به شکل وزش موقت باد شدید و همچنین رگبار و رعد و برق در مناطق مرکز و شمال غرب با احتمال بارش تگرگ پیش بینی می شود.

وی به فعالیت بدون تغییر این سامانه در روز شنبه اشاره کرد و گفت: از یکشنبه بعد از ظهر با افزایش فعالیت بارشی این سامانه و شدت ورزش باد در استان مواجه خواهیم بود که این روند روز دوشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: علاوه بر پیش بینی کاهش نسبی دما در روز دوشنبه، شدت بارشها در روزهای یکشنبه و دوشنبه احتمالا موجب آب گرفتگی معابر در برخی مناطق استان خواهد شد که پیش بینی دقیق تر از شدت بارشها نیازمند بررسی نقشه های هواشناسی در روزهای آینده است.

فاروقی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته باخرز با ثبت دمای ۱۲ درجه بالای صفر خنک ترین و مه ولات با ثبت ۳۲ درجه سانتیگراد  گرم‌ترین شهر استان  و نوسانات دمایی مشهد نیز بین ۱۶ تا ۲۶ درجه سانتیگراد بوده است.

وی شدیدترین وزش باد را مربوط به بردسکن با سرعت ۳۶ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: امروز جمعه افزایش دما در مشهد ادامه دارد و در گرم‌ترین زمان، دما به ۳۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha