۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲:۴۲
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84742510
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

توافق آلمان و آمریکا برای نپذیرفتن دستاوردهای ارضی روسیه در اوکراین

تهران- ایرنا- اولاف شولتس صدراعظم آلمان و جو بایدن رییس جمهور آمریکا توافق کردند که دستاوردهای ارضی روسیه در اوکراین را به رسمیت نخواهند شناخت.

به گزارش ایرنا از رویترز، سخنگوی دولت آلمان در بیانیه ای اعلام کرد: به رسمیت نشناختن دستاوردهای ارضی روسیه در اوکراین در تماس تلفنی روز پنجشنبه میان صدراعظم آلمان و رییس جمهور آمریکا صورت گرفت.

سخنگوی دولت آلمان درادامه افزود: رهبران دو کشور همچنین نظرات اخیر روسیه را که به دنبال بدنام کردن رهبری مشروعیت دموکراتیک اوکراین است، محکوم کردند.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گزارش داد در مجموع عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین تا کنون ۱۴۶ هواپیما و ۱۱۲ بالگرد، ۷۱۲ هواپیمای بدون سرنشین، ۲۸۷ سامانه موشکی ضد هوایی، ۲۸۱۷ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۳۲۳ سامانه موشک پرتاب چندگانه، هزار و ۲۹۲ توپ و خمپاره صحرایی و همچنین ۲۶۲ دستگاه خودروی ویژه نظامی متعلق به نیروهای مسلح اوکراین منهدم شده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در تازه ترین گزارش میدانی خود از جنگ روسیه نوشت: نیروهای روسیه و شبه نظامیان دونباس در بحبوحه عملیات ویژه در اوکراین در حال پیشروی هستند. در این میان تخلیه دسته جمعی از خط مقدم ادامه دارد. به گفته وزارت دفاع روسیه، از ابتدای عملیات ویژه روسیه  ۱.۱ میلیون نفر  از مردم از اوکراین و دونباس به روسیه  تخلیه شده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha