۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۰۲
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84742022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مانور سراسری زلزله در اشنویه برگزار می‌شود

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۰۲
کد خبر: 84742022
مانور سراسری زلزله در اشنویه برگزار می‌شود

مهاباد - ایرنا - معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اذربایجان غربی گفت: مانور سراسری زلزله با حضور تیم‌هایی از شهرستان های پیرانشهر، نقده و اشنویه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حمزه امیرعشایری روز پنجشنبه در جلسه تمهیدات برگزاری مانور زلزله در اشنویه افزود: ارتقای سطح آمادگی در مقابل بحران ها، حفظ آمادگی سازمان‌های امداد و نجات در زمان بحران، آشنایی با وظایف و ارزیابی تیم‌ها هدف اصلی مانور است

 وی گفت: این مانور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه جاری در روستاهای «علی آباد، خانلر و شاهوانه» برگزار خواهد شد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان بر هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط جهت هرچه باشکوه تر برگزاری این مانور تاکید کرد.

وی بیان کرد: تقویت سامانه بهداشت و درمان اضطراری، افزایش سطح آمادگی مورد تاکید است، مصدوم و فوتی فرضی، حمایت روانی از کودکان اسیب دیده، مانور درمان و فعالیت دارویی و تامین داروهای کمیاب نیز در مانور ۲ روزه تدارک دیده شده است.

فرماندار اشنویه نیز گفت: کنترل ترافیک و تامین امنیت مناطق پیش بینی شده و ارایه خدمات و اماده باش ادارات مورد تاکید است.

سید علی ترابی افزود: در روز اول مانور ویزیت رایگان، داروی رایگان بررسی ناهنجاری های حرکتی و ِغربالگری اهالی روستاها پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در روز دوم مانور پزشک متخصص و فوق تخصص (ریه، کلیه واعصاب کودکان) و استقرار دندانپزشک تدارک دیده شده و خدمات رسانی انجام خواهد گرفت.

ترابی با بیان اینکه اجرای مانور لازم و ضروری است، گفت: سناریوی در نظر گرفته شده قوی و در صفر ساعت برگزار خواهد شد و آمادگی ادارات برای مقابله با سوانح را می‌سنجد.

اشنویه در جنوب آذربابجان غربی واقع است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha