نخستین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی کشور در مشهد افتتاح شد

مشهد- ایرنا- دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و همچنین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در حاشیه افتتاح دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: به منظور تحقق شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر افزایش کمی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتقای کیفی آن‌ها، آیین‌نامه‌ای تحت عنوان "حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی" در چهاردهم فروردین ماه سال جاری توسط دولت سیزدهم تصویب شد.

دکتر سید مجتبی خیام نکویی ادامه داد: مطابق این آیین‌نامه، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است با همکاری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد شرکتهای دانش‌بنیان و فناور کشور را تا ۲۰ درصد تعداد موجود افزایش دهد، همچنین باید ۱۰ درصد فروش محصولات آن‌ها از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشاورزی و منابع طبیعی محقق شود.

وی با اشاره به افتتاح نخستین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی کشور در خراسان رضوی اظهار داشت: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به امضا رسید تا بتوانیم ۱۰ پردیس یا دهکده فناوری و نوآور برای استقرار واحدها و هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان در ۱۰ استان کشور ایجاد کنیم که اولین آن در خراسان رضوی با توجه به آمادگی این استان راه‌اندازی شده است.

معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی افزود: به کارگیری نیروهای فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی در داخل خراسان رضوی و استفاده از ظرفیت‌های آنان برای تحول و بهره‌وری در این بخش و افزایش کمی تولیدات بخش کشاورزی و ارتقای کیفی آنها از دیگر  دستاوردهای افتتاح دهکده‌های مذکور است .

خیام نکویی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند نقش مهمی در افزایش تولید ثروت مالی ملی و اقتدار ملی ما داشته باشند.

وی در پایان گفت: انتظار داریم با تمهیداتی که پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی و پارک کشاورزی و منابع طبیعی ملی‌ اتخاذ می‌کنند بتوانیم در پایان امسال حداقل سهم مورد انتظار از بخش کشاورزی را در این استان عملیاتی کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha