جزیره قشم تشنه حمایت، خدمت و نگاه ویژه در تمامی ابعاد است

قشم - ایرنا - فرماندار قشم خطاب به معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: من به همه مسوولین که به این جزیره سفر می کنند، عرض می کنم به جزیره تشنه خوش آمدید، اینجا جزیره ای تشنه حمایت، خدمت و نگاه ویژه در همه ابعاد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمحمدحسینی روز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان قشم که با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: جامعه شهرستان قشم، جامعه و اجتماع مردمان فهیم، شریف، غیور، صبور و سخاوتمند است.

وی ادامه داد: به برکت حضور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ما در شهرستان قشم دارای یک حوزه اقتدار و امنیت پایدار هستیم که باعث افتخار همه قشموندان است.

فرماندار قشم اضافه کرد: شهرستان قشم دارای یک منطقه آزادی است که همه می دانند گردش مالی فراوانی اینجا صورت می گیرد، اما در کنار این گردش مالی، یک گردش فرهنگی بسیار بالایی هم با تبادل فرهنگ های مختلف از تمام نقاط کشور صورت می گیرد و گردشگران در ایام مختلف به ویژه تعطیلات از سراسر ایران و نقاط مختلف دنیا به نگین خلیج فارس سفر می کنند.

محمدحسینی خطاب به معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران توضیح داد: با توجه به گردش فرهنگی بالایی که در جزیره قشم انجام می شود، لازم است که یک بودجه مختصص حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را که مرتبط با حوزه فعالیت بنیاد شهید است برای این شهرستان به صورت ویژه دیده شود و روی این موضوع باید کار کرد.

وی گفت: البته حل مشکلات شهرستان قشم کاری فردی نیست، بلکه اقدامی جمعی است که آن را من نزد احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی،  حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم در حوزه های مطالبه گری و پیگیری دیده ام تا موضوعات حل و فصل شود.

فرماندار قشم خطاب به قاضی زاده هاشمی افزود: اگر اجازه بفرمایید مطالبی را که جامعه ایثارگران شهرستان قشم در این جلسه عنوان کرد به صورت مصوبه شورای اداری عنوان کنم تا این مواد مصوب شود که ایجاد مرکز فرهنگی رفاهی ویژه خانواده معظم شهدا از سراسر کشور به همت و کمک منطقه آزاد قشم، اختصاص و واگذاری اراضی و زمین به خانواده های شهدا و پدر و مادرهای که از لیست های قدیمی جا مانده اند در اولویت قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: جذب و بکارگیری فرزندان خانواده های معظم و معزز شهدا در منطقه آزاد قشم و صنایع که در شهرستان قرار دارند جزء مصوبات این جلسه شورای اداری باشد و بحث تبدیل وضعیت فرزندان شهدا که نیروهای قراردادهای هستند نیز در اولویت قرار بگیرند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha