۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبر: 84741397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضریب اشغال هتل‌های سرعین به ۱۰۰ درصد رسید

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبر: 84741397
ضریب اشغال هتل‌های سرعین به ۱۰۰ درصد رسید

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: همزمان با نخستین روز از تعطیلات عید سعید فطر ضریب اشغال هتل‌های سرعین به ۱۰۰ درصد رسید

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز چهارشنبه در بازدید از مراکز گردشگری و اقامتی اردبیل اظهار کرد: هم‌اکنون خیل عظیمی از گردشگران در مناطق مختلف استان حضور دارند ، طوری که در مشگین‌شهر در ۱۴ مجتمع گردشگری و مجموعه آبدرمانی‌ها و مراکز گردشگری این شهرستان حضور بیش از ۶۰ هزار گردشگر را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در اردبیل نیز مجموعه‌های گردشگری و تاریخی اعم از پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، موزه‌ها، مراکز تفریحی و آبدرمانی‌ها مورد استقبال عموم مسافران قرار گرفته است.

وی افزود: در راستای خدمات‌رسانی مناسب به گردشگران بازدیدهای مختلفی از مراکز گردشگری و اقامتی استان انجام شد تا با ارائه خدمات کیفی شاهد جلب رضایت گردشگران ورودی به استان باشیم.

فلاحی با اشاره به میزبانی از رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو خاطرنشان کرد: با تامین و توسعه زیرساخت‌های موردنیاز هدف‌گذاری شده تا سطح کیفی خدمات را تا موعد این رویداد بین‌المللی ارتقا داده و اقتصاد گردشگری را در استان رونق دهیم.

او با دعوت از گردشگران برای حضور در استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به‌ ظرفیت استان در بخش گردشگری و زیرساخت‌های موجود در این حوزه از گردشگران دعوت می‌شود تا اردبیل را مقصد گردشگری به عنوان ییلاق ایران زمین در فصل بهار و تابستان انتخاب کنند.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا  ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha