معاون رییس جمهور: مردم قشم در خط مقدم دفاع از کیان، دین و اسلام قرار دارند

قشم - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: مردم قشم در خط مقدم دفاع از کیان، دین و اسلام قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان قشم با تجلیل از مردم نجیب و قهرمان نگین خلیج فارس اظهار داشت: شما در خط مقدم دفاع از کیان، دین و اسلام قرار دارید و طی قرن های متمادی از این طریق توسط دشمنان، اشغالگران و استعمارگران یا ایادی استعمارگران تحت تهدید بوده اید و شما مردم بزرگ و سترگ اگر امروز ایرانی است و اگر سرزمین ایران وجود دارد بخاطر قهرمانی ها و ایستادگی های شما است که ان شاء الله همین هم ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: اکنون نیز که عرصه تقابل اقتصادی و فرهنگی است هم در عرصه اقتصادی که اینجا منطقه آزاد است و برنامه ریزی های زیادی برای آبادانی آن شده است طبیعا امیدواریم با همکاری و مردم و توجه به مردم و اهالی بومی منطقه که استعدادهای اینجا را بهتر می شناسند و با این محیط همزیستی هم دارند، استفاده شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در جزیره قشم و استان هرمزگان به مدد انقلاب اسلامی افراد درس خوان، متخصص و صاحب تجربه وجود دارد، افزود: دست هرمزگان به لحاظ سرمایه انسانی خالی نیست و نیازی به تزریق نیرو از جای دیگری ندارد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: ما تمرکز مان در بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده از مردمان محلی و بومی خود منطقه در حوزه مدیریتی است و در دولت جدید که ایجاد شد آنجایی که مربوط به ما می شد آن را رعایت کردیم، چون جنس کار ما اجتماعی و فرهنگی است و کسی که به کار گرفته می شود باید با خانواده های ما ارتباط بگیرد، با آنها هم زبان، همدل و هم فرهنگ باشد و این حتما ضرورت کار ها است.

وی اضافه کرد: برنامه های کلی بنیاد در سطح ملی در حل پیگیری است و مباحث مطرح شده در جزیره قشم را نیز پیگیری خواهیم کرد.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در زمان حاضر خوشبختانه یا متاسفانه خانواده ایثار و شهادت پا به سن گذاشته اند، گفت: میانگین سن جامعه هدف بنیاد شهید ۵۹ سال است؛ در حال که این رقم برای عموم مردم ۳۱ سال است و حدود ۲۸ سال جامعه هدف ما نسبت به عموم مردم مسن تر است و وارد سن بازنشستگی شده اند.

وی با اشاره به اینکه نیازهای جامعه هدف ما تغییر پیدا کرده است، توضیح داد: نیازهای آنها از خدمات بهداشتی و درمانی آغاز می شود و دیگر از اشتغال خودشان صحبتی نمی کنند و مسئله اشتغال فرزندان خود و نسل بدی را مطرح می کنند و مسئله جدی آنان است.

قاضی زاده هاشمی اعلام کرد: ما از این رو با برنامه ریزی های که کردیم قرار شد در شمال و جنوب کشور و  هم شهرهای زیارتی و مذهبی ایجاد اردوگاه های بزرگ را ایجاد کنیم تا از خانواده های معظم و معزز شهدا و ایثارگران پذیرایی کنیم که این یکی از برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران است که در همین راستا یکی از بزرگترین این اردوگاه ها را به دلیل موقعیت جغرافیایی، مراکز سیاحتی و وضعیت بازار آن را با منطقه آزاد قشم، فرماندار شهرستان و سرمایه گذاری که بنیاد شهید کشور خواهد کرد در قشم راه اندازی و احداث خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه قانون اشتغال و تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری باید اجرایی شود، افزود: مدیران در استان‌ها باید موضوع تبدیل وضعیت اشتغال خانواده معظم شهدا را پیگیری کنند و برای ایجاد اشتغال در سایر موارد نیز باید از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه جهت حل مشکل استفاده شود.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تاکید کرد: روند بهسازی گلزارهای مطهر شهدای شهرستان قشم با نگاه ویژه دنبال خواهد شد.

شهرستان قشم با  ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۱ شهید تقدیم انقلاب کرده است.  

در این شهرستان ۲۲ نفر از والدین شهدا، ۱۴ همسر شهید، ۳۹ فرزند شهید، ۱۶۲ خواهر و برادر شهید، ۱۱ آزاده، سه جانباز بالای ۷۰ درصد، ۹۵ جانباز زیر ۲۵ درصد، ۴۷ جانباز ۲۵ تا ۵۰ درصد حضور دارند که آمار کلی جانبازان ۱۴۵ نفر و آمار کل افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان ۶۹۹ نفر است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha