جای خالی کرمانشاه در میان بزرگان فوتبال

کرمانشاه - ایرنا - مسابقات لیگ های برتر و دسته اول فوتبال کشور در حالی به ترتیب با حضور ۱۶ و ۱۸ تیم از ۱۴ استان کشور به هفته های پایانی خود نزدیک می شود که جای خالی کرمانشاه را به خوبی می توان در میان استان های برخوردار از فوتبال احساس کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جای خالی نماینده ای از کرمانشاه در میان بزرگان فوتبال کشور در حالی به چشم می خورد که برخی از استان ها در لیگ های برتر و دسته اول چندین نماینده دارند و همین زنگ خطری است برای فوتبال این استان که روزگاری در لیگ برتر تیم داری می کرده است.

امروز در حالی شاهد حضور ۱۶ تیم از ۹ استان در مسابقات لیگ برتر هستیم که برخی ها استان ها حتی تا سه نماینده نیز در بالاترین سطح فوتبال کشور دارند.

تهران با چهار نماینده (استقلال، پرسپولیس، پیکان، هوادار)، خوزستان با سه نماینده (فولاد اهواز، صنعت نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان)، کرمان با ۲ نماینده (مس رفسنجان، گل گهر سیرجان) و اصفهان با ۲ نماینده (سپاهان و ذوب آهن) استان هایی هستند که افزون بر یک تیم در رقابت ها لیگ برتر دارند.

تبریز (تراکتور سازی)، اراک (آلمینیوم)، مشهد (شهر خودرو)، مازندران (نساجی) و شیراز (فجرسپاسی) نیز هر کدام با یک نماینده در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور دارند.

حضور پرتعداد استان هایی مثل کرمان و خوزستان در لیگ های فوتبال تنها به لیگ برتر ختم نمی شود، با نگاهی به تیم های حاضر در مسابقات لیگ دسته اول نیز می بینیم کرمان سه نماینده هم در دومین سطح معتبر فوتبال ایران به نام های مس شهر بابک، آرمان گهر سیرجان و مس دارد که این آخری یکی از جدی ترین مدعیان صعود به لیگ برتر فصل آینده هم هست.

اهوازی ها هم در لیگ دسته اول ۲ نماینده به نام های استقلال خوزستان و استقلال ملاثانی دارند تا در کنار استان های بوشهر (پارس جنوبی جم، استقلال شهرداری)، گیلان (ملوان و شهرداری آستارا) و تهران (سایپا، ویستاتوربین) بیشترین نماینده ها را در لیگ دسته یک داشته باشند.

مازندران، خرم آباد، قزوین، همدان، ساوه، شیراز و تبریز هم هر کدام نماینده ای در لیگ دسته اول دارند تا در مجموع قدرت فوتبال کشور در اختیار ۱۴ استان کشور قرار داشته باشند، استان هایی که نامی از کرمانشاه در میان آن ها وجود ندارد.

بدون شک حضور در مسابقات لیگ برتر و حتی دسته یک مزایایی برای ورزش استان دارد که حداقل آن ایجاد شور و نشاط بین جوانان و معرفی هرچه بیشتر استان به کشور است که در ابعاد مختلف موجب ایجاد درآمد و شغل و جذب گردشگر می شود.

فوتبال به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی می تواند مزایای زیادی برای استانمان به همراه داشته باشد، مزایایی که بیشترین نفع را از آن مردم کرمانشاه و جوانان این شهر خواهند برد.

آخرین سابقه حضور نماینده ای از فوتبال کرمانشاه در مسابقات لیگ برتر فوتبال به فصل ۱۳۸۶ - ۱۳۸۷ برمی گردد که تیم شیرین فراز توانست حتی تا میانه های مسابقات نیز نتایج خوبی کسب کند اما در نهایت یکی از تیم های سقوط کننده در پایان فصل بود.

پس از سقوط به لیگ یک و تغییر نام "شیرین فراز" به "راهیان" تا فصل ۱۳۹۳-۱۳۹۴ شاهد حضور این تیم در رقابت های لیگ یک بودیم اما در پایان این فصل با تصمیم غیرمنتظره سازمان لیگ و افزایش تعداد تیم های سقوط کننده به لیگ ۲ نماینده کرمانشاه نیز یکی از تیم های سقوط کننده نام گرفت، موضوعی که البته مسئولان باشگاه از همان ابتدا زیر بار آن نرفته و با غیرقانونی دانستنش، تلاش های خود را آغاز و موفق شدند حکم بازگشت دوباره خود را به لیگ یک پس از سال ها دوندگی با رای دستگاه قضایی و سپس دیوان عالی کشور بگیرند.

با این حال مسئولان وقت فدراسیون فوتبال در سال های اخیر از اجرای حکم مراجع یاد شده خودداری و هنوز مجوزی برای حضور دوباره تنها نماینده فوتبال کرمانشاه در لیگ یک علی رغم تائید حکم در دیوان عالی کشور صادر نکرده اند.

پیچیدگی موضوع بازگشت راهیان به لیگ یک در میان اتفاقات عجیب و غریبی که در فدراسیون فوتبال شاهد آن هستیم می طلبد تا مسئولان استان کرمانشاه اعم از استاندار، مجمع نمایندگان استان، اداره کل ورزش و جوانان و دیگر مسئولانی که می توانند کمکی به بازگشت راهیان کنند به صورت جدی به موضوع ورود پیدا کنند.

بدون شک تنها گذاشتن تیم راهیان و مدیر باشگاه که یک تنه حکم بازگشت دوباره این تیم به لیگ دسته اول را گرفت تنها کوتاهی در حق ورزش استان و مردمی است که چشم به بازگشت نماینده خود به این رقابت ها را دارند.

یادمان نرود فرصت چندانی برای احقاق حقوق تنها نماینده فوتبال استان باقی نمانده و اگر می خواهیم فصل اینده نیز مانند امروز حسرت تیمداری در لیگ دسته اول را نخوریم باید از همین امروز به فکر بوده و زمینه بازگشت دوباره راهیان به لیگ را فراهم کنیم.

دیدار اخیر فینال جام حذفی که بین دو تیم نساجی مازندران و آلومینیوم اراک برگزار و با قهرمانی نماینده مازندران به پایان رسید فرصت خوبی است که مسئولان استان کرمانشاه به خود آمده و اقدام جدی و عملی خود را برای بازگشت راهیان به لیگ دسته اول آغاز و اجازه ندهند حق تنها نماینده فوتبال استان بیشتر این تضییع شود.

البته آنچه که جالب بود اظهار نظر وزیر ورزش و جوانان پس از پایان مسابقه در خصوص حمایت های استاندار و مجمع نمایندگان استان های مازندران و اراک از نمایندگان خود بود که آن ها را برای دیدن مسابقه راهی ورزشگاه آزادی تهران کرده بود، حال سوال اینجاست آیا نمی توان همین اتفاق زیبا را در سال های آتی برای کرمانشاه رقم زد تا مردم قهرمان این دیار هم شاهد حضور نماینده خود در چنین سطحی باشند.

هرچند اخیرا نیز رئیس هیات فوتبال و مدیرعامل باشگاه راهیان کرمانشاه دیداری با سرپرست فدراسیون فوتبال داشتند و در خصوص آخرین وضعیت این تیم رایزنی هایی با آقای ماجدی صورت گرفت، دیداری که "سلمان کریمی" مدیرعامل باشگاه آن را امیدوارکننده توصیف کرد.

دیدار با سرپرست فدراسیون فوتبال برای بازگشت راهیان به لیگ یک امیدوارکننده بود

مدیرعامل باشگاه راهیان کرمانشاه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: در این دیدار کوتاه بحث های خوبی برای بازگشت راهیان به لیگ دسته اول مطرح و تمام مستنداتی که ثابت می کنند راهیان به صورت غیرقانونی از رقابت های لیگ دسته اول فصل ۹۳-۹۴ کنار گذاشته شده و به دسته دوم سقوط کرده به همراه احکام صادره مراجع قضایی و دیوان عالی کشور به رویت سرپرست فدراسیون رسید.

کریمی با بیان اینکه آقای ماجدی هم پس از مشاهده مستندات، دستور لازم برای رسیدگی سریع به موضوع بازگشت دوباره تیم فوتبال راهیان کرمانشاه به لیگ دسته اول باشگاه های کشور را خطاب به دبیرکل فدراسیون صادر کرد، افزود: در صحبت هایی که صورت گرفت سرپرست فدراسیون موافق بازگشت راهیان به رقابت های لیگ دسته اول است و قول های امیدوارکننده ای هم برای بازگشت راهیان داد.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون بهترین فرصت برای حمایت از تیم راهیان جهت بازگشت به مسابقات لیگ دسته اول است، گفت: امیدوارم استاندار و مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با درک اهمیت موضوع هرچه سریعتر نسبت به تضییع آشکار حقوق فوتبال و مردم کرمانشاه واکنش نشان دهند.

کریمی یادآور شد: راهیان نماینده فوتبال استان کرمانشاه است که بسیاری از مردم بی صبرانه منتظر بازگشت این تیم به رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور هستند، موضوعی که امروز به یکی از مطالبات آن ها از مسئولان تبدیل شده است.

بازگشت تیم راهیان کرمانشاه به لیگ دسته اول فوتبال نیازمند عزم جدی است

 رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه نیز با اظهار خوش بینی برای بازگشت دوباره تیم راهیان به رقابت های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور در فصل آینده، گفت: این اتفاق خوشایند نیازمند عزم جدی همه مسئولان استان و در راس آن ها استاندار و اعضای مجمع نمایندگان کرمانشاه است.

" علیرضا محبی زنگنه" تصریح کرد: هرچند رقابت های امسال لیگ دسته اول را از دست دادیم اما اگر می خواهیم به سرنوشتی مشابه برای فصل آینده دچار نشویم همه مسئولان استان از جمله استاندار و مجمع نمایندگان استان باید از هم اکنون تلاش های عملی خود را آغاز کنند.

وی گفت: آن ها با توجه به ارتباطاتی که با مسئولان عالی کشور دارند می توانند رایزنی های لازم را انجام و مقدمات بازگشت دوباره راهیان به لیگ را فراهم کنند و در این میان هیات فوتبال کرمانشاه نیز در کنار آن ها هر کمکی که بتواند انجام خواهد داد.

محبی زنگنه در پایان تاکید کرد: زمان برای تیم راهیان به منظور جمع کردن دوباره تیم و از سرگیری فعالیت گروهی بسیار مهم است که نباید از دست برود، اگر قرار است نماینده فوتبال کرمانشاه دوباره به لیگ برگردد باید از هم اکنون کار شروع شود و مسئولان پیگیری و رایزنی ها خود را آغاز کنند.

با تمام این تفاسیر به نظر می رسد وقت آن فرا رسیده استاندار تازه نفس کرمانشاه و نمایندگانی که بارها در مصاحبه های خود از حمایتشان از راهیان سخن گفته اند به صورت عملی وارد میدان شده و یک بار برای همیشه به این موضوع خاتمه داده و زمینه بازگشت نماینده فوتبال استان کرمانشاه را در فصل آینده لیگ دسته اول فراهم کنند.

یادمان باشد تیمداری در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال می تواند کمک حالی برای رشد اقتصادی و گردشگری استان هم باشد و نام کرمانشاه را در فوتبال کشور به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی مطرح کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha