ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای قشم

قشم - ایرنا - سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه(۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) وارد قشم شد و با حضور در گلزار شهدای امامزاده سید مظفر(ع) این شهرستان به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمحمدحسینی فرماندار قشم و جمعی از مسوولین و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان در بندر مسافری شهید ذاکری جزیره قشم از امیرحسین قاضی زاده هاشمی استقبال کردند.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، گلباران و عطر افشانی قبور شهدای گرانقدر شهرستان قشم از جمله برنامه های یکروزه قاضی زاده هاشمی در سفر به قشم است.

دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، شرکت در شورای اداری، دیدار با رییس منطقه آزاد و معتمدین  از جمله برنامه های سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به شهرستان قشم است.

در آیین ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای شهرستان قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، هیات همراه معاون رییس جمهوری و جمعی از مدیران شهرستان و سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند که حاضران پس از قرائت فاتحه، مزار شهدا را عطر افشانی و غبار روبی کردند.

شهرستان قشم با  ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۱ شهید تقدیم انقلاب کرده است.  

در این شهرستان ۲۲ نفر از والدین شهدا، ۱۴ همسر شهید، ۳۹ فرزند شهید، ۱۶۲ خواهر و برادر شهید، ۱۱ آزاده، سه جانباز بالای ۷۰ درصد، ۹۵ جانباز زیر ۲۵ درصد، ۴۷ جانباز ۲۵ تا ۵۰ درصد حضور دارند که آمار کلی جانبازان ۱۴۵ نفر و آمار کل افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان ۶۹۹ نفر است.

نسب شریف امامزاده سید مظفر(ع) قشم با پنج واسطه به امام علی (ع) می رسد. «سید مظفر بن جعفر بن ابی الطیب بن محمد ابله بن جعفر بن محمد ابی عمر بن عمر الاطراف بن الامام علی (ع) ابوالحسن عمری» است.

نسابه می نویسد: فرزندان جعفر بن محمد ابله، به خاطر ترس و رهایی از ظلم عمال خلیفه عباسی در دیگر شهرهای اسلامی متفرق و مخفی شدند. ابوالطیب جعفر پدر امامزاده سید مظفر نیز مدتی در حجاز بود و سپس مخفی شدند.

امامزاده سید مظفر(ع) نیز به خاطر رویارو نشدن با عمال خلیفه به جزیره قشم مهاجرت کرد و در آنجا مخفیانه زندگی می کرد.

سید ابوطالب مروزی نسابه تصریح دارد که پدر امامزاده سید مظفر(ع) عنی جعفر ابوطیب نیز در قشم سکونت داشته است.

وی در ربع اول قرن سوم هجری فوت کرده و بیشتر پسرعموهای امامزاده سید مظفر(ع) و برادر زادگان وی در طبرستان، کرمان و شهر ری از مشاهیر علویان و از زاهدان و عابدان و مجاهدان به شمار می رفتند و قبور مطهر جمع زیادی از آنان امروز زیارتگاه دوستداران اهل بیت (ع) است.

امامزاده سید مظفر دارای گلدسته و صحن به نسبت بزرگی است. بنای ساختمان بقعه شامل شبستانی به مساحت ۱۵۰ متر مربع به همراه گنبد است که در میدان جهاد و بخش مرکزی شهر قشم واقع است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha