۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴
کد خبر: 84740668
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ایتالیا تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴ واردات گاز روسیه را متوقف می‌کند

تهران - ایرنا - رم در آستانه اعمال بسته ششم تحریم‌ها علیه مسکو که عمدتا تحریم‌های نفتی را شامل می‌شود، اعلام کرد که واردات گاز از روسیه را تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴ متوقف می‌کند.

به گزارش ایرنا از اسکای نیوز عربی، دولت ایتالیا اعلام کرد که باید تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴ واردات گاز از روسیه را متوقف کند.

امروز سه شنبه جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه در حال آماده شدن است.

دولت ایتالیا روز سه شنبه همچنین از اتحاده اروپا خواست تصمیم سیاسی قاطعی در خصوص پرداخت هزینه گاز وارداتی از روسیه با استفاده از روبل اتخاذ کند.

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا پیشتر گفته بود استفاده شرکت‌های خارجی از طرح پیشنهادی مسکو جهت پرداخت هزینه گاز از طریق روبل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو را نقض می‌کند.

«کادری سیمسون» در کنفرانسی خبری پس از نشست وزرای انرژی اتحادیه اروپا در بروکسل افزود: پرداخت هزینه گاز وارداتی از روسیه با استفاده از روبل از طریق افتتاح حساب در گازپروم بانک نقض تحریم‌های روسیه است و قابل قبول نیست.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با امضای فرمانی، کشورهایی که مسکو را تحریم کرده‌اند و کشورهای غیردوست تلقی می‌شوند، ملزم به پرداخت پول گاز روسیه به روبل کرده است و این فرمان واردکنندگان را ملزم می‌کند پرداخت‌های خود به یورو و دلار را در حساب‌های گازپروم بانک که قبلا از سوی برخی از این کشورها تحریم شده است، واریز کنند.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می‌گوید پرداخت پول گاز این کشور به روبل مبنایی برای از سرگیری صادرات گاز به اروپا قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha