۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۱۰
کد خبر: 84740162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تلاش دفاتر تسهیلگری برای بهبود کیفیت زندگی در بافت قدیم شیراز
بافت قدیم شیراز

شیراز- ایرنا- مدیردفتر تسهیلگری بافت قدیم شیرازاعلام کرد: برای بهبود کیفیت این منطقه آسیب پذیر در شیراز کارهای خوبی صورت گرفته که می توان به اعزام  ۵۰۰  معتاد متجاهر از محله بیات و لب آب شیراز برای ترک اعتیاد به کمپ های باز پروری اشاره کرد.

محمد رضایی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، افزود: در این دفتر پنج کارشناس در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، حقوقی، مددکاری و شهرسازی با ارایه خدمات رایگان مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: با رویکرد پیشگیری از معضل اعتیاد به خانواده های  آسیب دیده  مشاوره های تخصصی داده شد و ۳۰ معتاد با کمک خانواده ها در  کلینیک ها و کمپ ها مورد مداوا قرار گرفتند و افزون بر  ۱۰۰ نفر به موسسات خیریه درمانی ارجاع شدند.

رضایی با اظهار اینکه مشکل اصلی وجدی بافت قدیم شیراز کم سوادی و بی سوادی است، اظهار داشت: در این زمینه طی تفاهم نامه با آموزش و پرورش، ضمن راه اندازی کمپ های سوادآموزی بیش از ۵۰ نفر از اهالی این مناطق در مراکز وابسته به نهضت سوادآموزی ثبت نام شده اند.

تلاش دفاتر تسهیلگری برای بهبود کیفیت زندگی در بافت قدیم  شیراز
رضایی: ۲۲۰نفر از این منطقه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

وی افزود: همچنین با حمایت خیرین و استانداری افزون بر ۲۵۰ بُن خرید کالا به خانواده های بی بضاعت داده شد، برپایی غرفه ها و نمایشگاه صنایع دستی برای بانوان بی سرپرست و بد سرپرست، بر گزاری کارگاه آموزشی به منظور اشتغال زایی و کار آفرینی و ارایه وام و توزیع غذای گرم از جمله کارهایی بود که در این دفتر صورت گرفته است.

رضایی افزود: با همکاری بیمه سلامت  ۲۲۰نفر از اهالی بافت قدیم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی گفت: ایجاد امکانات ورزشی و تفریحی، بهسازی محیطی و ایجاد کوچه های سبز برای جذب گردشگر، سنگ فرش کردن معابر و  جمع آوری آب های سطحی از دیگر کارهایی است که صورت گرفته است.

 رضایی تاکید کرد: دفتر تسهیلگری و توسعه محلی بافت قدیم با همکاری معتمدین و مسئولان  محله، توانسته اند در جهت رفع محرومیت زدایی از طریق جلب مشارکت مردم گام موثری بردارد.

تلاش دفاتر تسهیلگری برای بهبود کیفیت زندگی در بافت قدیم  شیراز
دفتر تسهیلگری  بافت قدیم شیراز 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha