۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84740082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه اروپا ممکن است مجارستان و اسلواکی را از تحریم نفتی روسیه معاف کند

تهران-ایرنا- دو مقام اتحادیه اروپا روز دوشنبه (امروز) گفتند کمیسیون اروپا ممکن است مجارستان و اسلواکی را از تحریم خرید نفت روسیه که در حال آماده سازی است معاف کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: دلیل این معافیت نگرانی از وابستگی این دو کشور به نفت خام روسیه است.

رویترز نوشت: انتظار می رود کمیسیون اروپا بررسی تحریم نفتی روسیه را روز سه شنبه نهایی کند.  اتحادیه اروپا پیشتر شش بسته تحریمی را علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین اعمال کرده بود. تحریم جدید شامل ممنوعیت خرید نفت روسیه می شود زیرا صادرات نفتی منبع اصلی درامد روسیه را تشکیل می دهد.

مجارستان قویا به نفت روسیه متکی است و بارها گفته تحریم های بخش انرژی روسیه را تصویب نمی کند. اسلواکی نیز یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که به شدت به سوخت فسیلی روسیه متکی است.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه ۲۷ عضوی اروپا باید حفظ اتحاد خود اسلواکی و مجارستان را معاف کرده و یا یک دوره طولانی را برای انتقال از این وضعیت تعیین کند.

مقامات مذکور گفتند: تحریم نفتی روسیه مرحله ای خواهد بود و احتمالا از آغاز سال جدید آینده اجرایی خواهد شد.

این بسته قرار است روز چهارشنبه به سفرای دولت های اتحادیه اروپا ارائه شود.

ز زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا، کانادا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، استرالیا و چندین کشور دیگر، مسکو را با تحریم‌های مالی روبرو کرده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

مجارستان نیز گفته به دلیل وابستگی به نفت روسیه هر گونه تحریم بخش انرژی این کشور را وتو می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha