هدایت و اندیشه‌ورزی رسالت مهم معلمان در جامعه امروزی است

ساری - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: هدایت، آموزش و یاد دادن اندیشه‌ورزی به دانش آموزان و شاگردان رسالت مهم معلمان و استادان دانشگاه در جامعه امروزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم در دبیرستان شاهد دختران ساری افزود: معلم اساسی‌ترین عنصر و تأثیرگذارترین مولفه نظام تعلیم و تربیت و به یادگارماندنی‌ترین واژه‌ای است که در طول تاریخ بشریت، با نقش مؤثّر خود توانسته است رسالت خطیر هدایت، تفکر و اندیشه ورزی را به دوش بکشد و در جامعه امروز هم باید این رسالت مهم از سوی معلمان ادامه یابد.
وی خاطر نشان کرد: یکی از اندیشمندانی که در مسیر هدایت و اندیشه ورزی حرکت کرده، شهید مطهری است چراکه ایشان به عنوان معلمی توانا و استادی گرانقدر با درک نیازهای واقعی جامعه در روشنگری نحله‌های مختلف فکری به ویژه معلمان و دانشگاهیان نقش مهمی ایفا کردند و از این رو ایشان به عنوان پرچم دار احیای تفکر اسلامی به شمار می‌رود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ادامه داد: نقش بی‌بدیل معلمان به عنوان مجریان تربیتی و آموزشی نظام تعلیم و تربیت در توسعه و پیشرفت هر کشوری بر همگان روشن است و در جامعه امروز احیای اندیشه های شهید مطهری، پرورش نسل جوان با روحیه‌ کار، استقلال و علم‌طلبی، اندیشه ورزی، مشارکت اجتماعی، زنده کردن شاخص‌های ممتاز و برجسته و مفاهیم جریان ساز و عمل ساز در دانش آموزان از رسالت های مهم معلمان باشد.
سلگی اضافه کرد: معلم به عنوان جانشین و ادامه دهنده راه اولیاء و میراث دار پیامبران الهی است که هرگز نمی توان مقام و منزلت معلم را با عبارت‌های مادی توصیف و عظمت مقام شامخ معلم و اندیشه ورزی و تولید دانش و خرد را به تصویر کشید.
وی گفت: رشد علمی در کشور، دست‌یابی به فناوری‌های نوین، عزتمندی و جایگاه ویژه ایران اسلامی در جهان و به ویژه رویش جوانان انقلابی مرهون تلاش‌ها و زحمات معلمان و استادان  فرهیخته است که هر آنچه آموخته‌اند را عاشقانه تقدیم محصلان کردند.

سلگی با اشاره به این که در کنار آموزش، بُعد پرورشی هم باید جدی گرفته شود، افزود: آموزش و پرورش همیشه همراه هم هستند و لازمه آموزش مطلوب پرورش موفق است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: آموزش و پرورش باید دغدغه تک تک آحاد مردم باشد، چراکه با تعلیم و تربیت نیروی انسانی شایسته و کارآمد به دست توانای معلمان فرهیخته و دلسوز، پرورش نسلی متعهد، خلاق، پویا، اندیشمند و آینده ساز محقق می‌شود.
به گزارش ایرنا، پس از شهادت آیت الله مرتضی مطهری روز ۱۲ اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز معلم نامگذاری شده است.
مازندران دارای ۵۲۰ هزار دانش آموز ۴۵ هزار معلم و  چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha