معاون گردشگری استانداری فارس: اعطای تسهیلات کم بهره‌، راه نجات فرش ایرانی است

شیراز-ایرنا-معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری با بیان اینکه فرش ایرانی مشکل اساسی در حوزه تبلیغات؛ بازاریابی، بازارسازی و فروش دارد گفت:نظام بانکی می تواند با اعطای تسهیلات خرد و کم بهره راه نجاتی برای صنعت فرش ایرانی به ویژه در استان فارس ایجاد کند.

محمد فرخ زاده؛ روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه‌های قالیبافی در شهرک سلطان‌آباد شیراز  اظهار کرد: احیای این هنر ارزشمند به شکل کامل را مد نظر قرار دادیم و در ارتباط با دیگر هنرهای دستی استان نیز باید رویکرد مشابهی اعمال شود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری اضافه کرد: تکمیل چرخه تأمین تا فروش فرش شامل، آماده سازی، تهیه مواد و اجزا تشکیل دهنده، نقشه و بافت، تبلیغات، بازاریابی و بازارسازی و فروش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرخ زاده تأمین گازوئیل را  اساسی ترین مشکلات این روزهای رنگرزی ها عنوان کرد و ادامه داد:  تخصیص سهمیه ویژه گام موثری در افزایش قیمت فرش دستبافت ایرانی و رونق کسب و کار آن می‌باشد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین و جذاب‌ترین بخشهای تولید فرش استفاده از پسماندهای سایر صنعت ها و تشکیل چرخه بازیافت از دور ریز میوه ها، گیاهان کوهی، کاه و... برای رنگ آمیزی کلافهای تار و پود فرش می‌باشد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری بر ضرورت تخصیص فضای رایگان ویژه معرفی صنعت فرش در فرودگاهها، ایستگاههای راه آهن و ترمینال های استان تاکید کرد و در پایان گفت: کارخانه های متعدد و شرایط ویژه بازاریابی و فروش فرش های ماشینی، نفس هنر اصیل فرش بافی ایرانی را به شماره انداخته است.

سلطان‌آباد روستایی از توابع بخش مرکزی در ۱۰ کیلومتری شیراز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha