۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84739674
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مجارستان تحریم های اتحادیه اروپا در بخش انرژی روسیه را وتو می‌کند

تهران-ایرنا- گرگی گویلاش وزیر کابینه  مجارستان گفت کشورش هر گونه پیشنهاد اتحادیه اروپا را که باعث محدود شدن واردات انرژی از روسیه می شود، تحریم خواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای بلومبرگ نوشت: وزیر ارشد کابینه ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان گفت: ما به روشنی گفته ایم که از طرح گسترش تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه به بخش انرژی این کشور حمایت نمی کنیم.

قرار است اتحادیه اروپا تا پایان امسال به بهانه جنگ اوکراین واردات نفت از روسیه را منع کند.

بلومبرگ روز یکشنبه به نقل از مقامات آگاه از این تصمیم اتحادیه اروپا گزارش داد این محدودیت های وارداتی بتدریج تا منع کامل واردات بخش انرژی روسیه اعمال خواهند شد.

مجارستان به شدت به بخش انرژی روسیه متکی است و در بین مخالفان آشکار گسترش تحریم های روسیه بوده است.

گویلاش با اشاره به کمیسیون اروپا گفت از آنجایی که چنین تصمیم هایی به اتفاق آرا نیاز دارد این بی معنی است که کمیسیون تحریم هایی را پیشنهاد دهد که نفت خام و گاز طبیعی را هدف قرار می دهد و خرید این محصولات از سوی مجارستان را محدود می کند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا، کانادا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، استرالیا و چندین کشور دیگر، مسکو را با تحریم‌های مالی روبرو کرده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha