۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84738930
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میاندوآبی‌ها در ماه مبارک رمضان ۶۲۵ واحد خون اهدا کردند

مهاباد- ایرنا- رییس پایگاه انتقال خون میاندوآب گفت: ۶۲۵ نفر از مردم نوعدوست این شهرستان در طول ماه رمضان برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کردند.

داریوش قنبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۱۵۰ نفر فقط در شب‌های قدر در پویش نذر خون برای رفع نیاز خونی همنوعان خود شرکت کردند.

وی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته ۵۲۵ نفر در میاندوآب خون اهدا کردند که امسال به صورت دقیق آمار خون‌گیری ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امسال آمار مشارکت خانم‌ها نیز تقریبا ۲ برابر شده است، گفت: در بین گروه‌های خونی به گروه‌های خونی منفی به ویژه "او منفی" بیشتر از بقیه گروه‌ها در آذربایجان‌غربی نیاز است و شهروندان با این گروه خونی برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

رییس پایگاه انتقال خون میاندوآب‌ اضافه کرد: البته نیاز به فرآورده‌های خونی اجتناب ناپذیر است و از مردم نوع دوست و خیر میاندوآب انتظار می رود برای ذخیره سازی انواع گروه های خونی به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

قنبری افزود: اهداکنندگان خون همه روزه می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی خود، به پایگاه انتقال خون واقع در خیابان دانش- پایین‌تر از سالن‌ ورزشی ۲ هزار نفری مراجعه کرده و در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، مردان در طول سال چهار مرتبه و زنان سه مرتبه با رعایت فاصله زمانی می توانند خون اهدا کنند.

میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از ۲۸۵ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha