۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۱۸
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84738548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲ نخبه جامعه کار و تولید خراسان شمالی تجلیل شدند

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۱۸
کد خبر: 84738548
 ۲۲ نخبه جامعه کار و تولید خراسان شمالی تجلیل شدند

بجنورد- ایرنا- ۲۲ کارگر نخبه در سی و سومین همایش امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید خراسان شمالی که شامل کارگران، گروه های کاری و واحدهای نمونه، کارفرمای سلامت محور و نخبگان فرهنگی و ورزشی بود تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در آیین برگزاری این مراسم استاندار خراسان شمالی اظهار داشت:مشکلات جامعه کار و کارگری را بخشی از طریق استان و بخشی دیگر به صورت قانونی  قابل حل است.

محمدرضا حسین نژاد با بیان این که کارگران باید از قوانین مطلع باشند اظهار داشت: در این صورت اگر کارفرما حقی را لحاظ نکرد کارگر می تواند پیگیری قانونی کند و فرقی نمی کند کارفرما دولت باش یا پیمانکاری و باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

وی از کارفرمایان خواست تا سلامت، ایمنی و مسائل محیط زیستی را در محیط های کار رعایت کنند و افزود: کارفرماها ملزم هستند محیط کار مناسبی را فراهم کنند تا روح و جسم کارگر در آن صدمه نبیند و زیان هر گونه کوتاهی در این مقوله به جامعه بازمی گردد.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه کارفرمایان ملزم به رعایت قوانین کار هستند، گفت : محیط کار ایمن موجب بروز خلاقیت در کارگران می شود و هم چنین آموزش از مهمترین موضوعاتی است که مشکلات کار و تولید را کاهش می دهد.

استاندارخراسان شمالی با اشاره به دغدغه های جامعه کارگری همچون امنیت شغلی و مسکن و مطالبات و حقوق این قشر که توسط نمایندگان کارگران بیان شد گفت: تک تک این موارد  را می توان با استفاده از ظرفیت قانون و با هماهنگی مدیران پیگیری و حل کرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در این آیین کارگران را بازوان توانای نظام اسلامی خواند و افزود: شعار سال با دستان توانمند کارگران محق قمی شود.

مهدی اسلام خواه خاطرنشان کرد: هدف گذاری امسال در استان با رویکرد شناسایی نخبگان و صنعتگران و تولید کنندگان خلاق و برتر جامعه کارگری انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون همه جوانب فعالیت هایی که شامل جامعه کار و کارگری است رصد می شود و استقرار کمیته های فنی، بازرسان و مسولان فنی، تعاونی هایی با رویکرد دانش بنیان بودن و شناسایی کارگاه ها از جمله برنامه هایی است که اجرا می شود تا دغدغه های کارگران رفع و نیروی کار با نشاط و انگیزه بیشتری عمل کند.

وی گفت: رصد امنیت شغلی کارگران و نظارت بر حسن اجرای قوانین توسط کارفرماها در حیطه های کاری نیز از برنامه هایی است که برای امسال هدف گذاری شده است.

وی درمورد مصوبه افزایش حقوق کارگران نیز اظهار داشت: مصوبه افزایش حقوق و دستمزد  امسال اولین بار است که متناسب با نرخ تورم در جامعه کارگری که ۷۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند پرداخت می شود.   

دراین جلسه نمایندگان جامعه کارگران و تولیداستان نیز  مشکلات و اقداماتی را که انجام شده است تشریح کردند و از مسوولان مرتبط خواهان پیگیری رفع مشکلات خود شدند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.  

در استان خراسان شمالی بیش از ۸۴ هزار و ۹۰۰ نفر کارگر از مزایای بیمه برخوردار هستند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha