۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84738285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: اوکراین شهروندان خود را گلوله‌باران می‌کند

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۸
کد خبر: 84738285
روسیه: اوکراین شهروندان خود را گلوله‌باران می‌کند

تهران-ایرنا- روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: گلوله باران اوکراین موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان اوکراینی در جنوب خرسون شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه، نیروهای اوکراینی را متهم به گلوله باران یک مدرسه، یک مهدکودک و قبرستان در روستای کیسلیوکا و شیروکا بالکا در منطقه خرسون کرد.

روسیه توانسته است شهر خرسون، دومین شهر مهم منطقه دونباس در شرق اوکراین و همچنین بیشتر بندر راهبردی ماریوپل را تصرف کند. هنوز حدود ۲ هزار نظامی اوکراینی و هزار غیرنظامی در کارخانه فولاد ماریوپل در حال مقاومت در مقابل نظامیان روس هستند.

گفت و گوها برای خروج غیرنظامیان از کارخانه فولاد ماریوپل با میانجیگیری سازمان ملل ادامه دارد و خبرها حاکی از خروج ۲۰ غیرنظامی از این کارخانه در ۲۴ ساعت گذشته دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha